تور سریلانکا ارزان: دیدنی های سریلانکا ، 8 جاذبه ای که در سفر به این کشور باید دید!

به گزارش سفر به کیش، چرا گردشگران سریلانکا را برای سفر انتخاب می نمایند؟ کدام ویژگی ها این کشور آسیایی را تا این میزان مجذوب کننده نموده است؟ در نگاه اول شاید سریلانکا مانند مالدیو مقصدی مدرن و شیک به نظر نرسد اما این کشور به ظاهر ساده آسیایی دنیایی از زیبایی های طبیعی و تفریحات آبی مهیج را در دل خود پنهان نموده است. در این مطلب به سراغ دیدنی های سریلانکا رفته و با 8 جاذبه معروف این کشور آشنا می شویم.

تور سریلانکا ارزان: دیدنی های سریلانکا ، 8 جاذبه ای که در سفر به این کشور باید دید!

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

به تفریحات ساحلی علاقه دارید یا قدم زدن در میان طبیعت؟ دوست دارید معابد بودایی چند هزار ساله را از نزدیک ببینید یا سافاری های جنگل و تماشا حیوانات بزرگ الجثه را ترجیح می دهید؟ تمام این تفریحات را در یک پکیج در اختیار میهمانان خود قرار می دهد. در ادامه معروفترین تماشای های سریلانکا را معرفی می کنیم.

1- شهر باستانی سیگریا / Sigiriya

شهر باستانی یا قلعه سیگریا از زیباترین، منحصربه فردترین و معروف ترین تماشای های سریلانکا است که قدمت آن به قرن پنجم میلادی باز می گردد. این مکان تاریخی تصویری خارق العاده از معماری هزاره اول را به نمایش گذاشته است. نکته جالب اینکه قلعه سیگریا بر روی یک تپه بلند قرار گرفته و گردشگران برای تماشا آثار به جا مانده از انسان های اولیه بایستی از جهت صخره ای مجذوب نماینده عبور نمایند. درون قلعه سیگریا آیینه ای قرار گرفته است که از یک سنگ صیقلی درست شده و پادشاهان هزاران سال قبل برای تماشا تصویر خود از آن استفاده می کردند.

2- معبد توث رلیک / Buddha Tooth Relic Temple

اینجا مقدس ترین مکان در سریلانکا است! معبد دندان مقدس بودا، معبدی با معماری و داستان های اسرارآمیز که در شهر کندی قرار گرفته است. به گفته محلی ها در این معبد دندان مقدس بودا یا یکی از شخصیت های بزرگ معنوی سریلانکا نگه داری می گردد. علاوه بر صندوق نگه داری دندان مقدس، چندین موزه و مجسمه بودای طلایی از دیگر جاذبه های این معبد هستند. نکته جالب تر اینکه هر ساله دندان مقدس با همراهی 60 فیل در شهر کندی گردانده شده و بسیاری از گردشگران برای تماشا این مراسم باشکوه به این شهر سفر می نمایند.

3- معبد طلایی دامبولا / Dambulla Royal Cave

بیشتر تماشای های سریلانکا متعلق به قرن های سوم تا پنجم میلادی هستند. معبد طلایی دامبولا نیز از بناهای ارزشمندی ست که از قرن سوم به جا مانده و در زمان اوج خود محلی برای تجمع بوداییان سریلانکا به شمار می رفت. چندین نقاشی دیواری ارزشمند، حدود 157 مجسمه بزرگ و کوچک بودا و 5 غار اسرارآمیز از جاذبه های معبد طلایی به شمار می فرایند. وجود این معبد نشان می دهد که انسان ها در قرن ها قبل داد و ستد انجام داده و حتی دارای شغل بوده اند.

4- شهر باستانی Anuradhapura

شهر باستانی Anuradhapura نیز مانند سایر تماشای های سریلانکا متعلق به قرن چهارم پیش از میلاد است. ساخت این شهر باستانی در قرن یازدهم به اتمام رسید. وجود شاخه درختی به نام بو که به گفته قدیمی ها بودا زیر آن به عبادت می پرداخت به Anuradhapura فضایی اسرارآمیز بخشیده است. با بازدید از این مکان می توانید گشتی خاطره انگیز داشته و در کنار حوض زیبای شهر با دوربین خود عکس های خلاقانه به ثبت رسانید.

5- پرورشگاه فیل Anaradhapura

خانه ای کاملاً امن برای فیل های تازه به جهان آمده و فیل هایی که سنی از آن ها گذشته است. این مکان مجذوب نماینده در سال 1975 به وسیله سازمان محیط زیست سریلانکا برای حمایت از فیل های این کشور ساخته شد. فیل ها در سریلانکا بسیار با ارزش بوده و حتی بخشی از فرهنگ و تمدن این کشور به شمار می آیند از این رو سریلانکایی ها تمام کوشش خود را برای حفاظت از این موجودات بزرگ الجثه به کار می برند. گردشگران با بازدید از این پرورشگاه می توانند به فیل ها غذا داده و با آن ها عکس یادگاری بی اندازند.

6- مجسمه 60 فوتی خوابیده بودا

بودای خوابیده مجسمه ای 60 فوتی ست که در شهر باستانی Polonnaruwa قرار گرفته است. این شهر که زمانی به عنوان مرکز سریلانکا به شمار می رفته مجسمه های بودای بزرگ و کوچک بسیاری را در دل خود دارد که به دستور حاکم آن موقع ساخته شده اند. بزرگ ترین این مجسمه ها بودای 6 فوتی ست که حالت خوابیده دارد و دست خود را زیر سرش گذاشته، معماری مجسمه به قدری شگفت انگیز است که چشم گردشگران را به خود خیره می نمایند.

7- شهر قدیمی گالا / Galle

پارک ملی یالا به عنوان یکی از تماشای های سریلانکا نقش مهمی را در جذب گردشگران به سوی سریلانکا ایفا می نماید. این پارک در فاصله 6 ساعته از شهر کلمبو قرار گرفته و زیستگاه گونه های مختلف جانوری می باشد. حیوانات مجذوب نمایندهی از جمله فیل ها، پلنگ ها، خرس تنبل، بوفالوی آبی، آهوی قهوه ای، گوزن خالدار، طاووس ها و لک لک ها در این پارک زندگی می نمایند. شما می توانید برای تماشا حیات وحش زیبای سریلانکا با سافاری های جنگل همراه شده و گشتی شگفت انگیز در پارک ملی یالا داشته باشید.

8- پارک ملی یالا Ruhunu

شهر قدیمی گالا یا گاله تاریخی دور و دراز دارد. این شهر ابتدا به وسیله پرتغالی ها کشف شد، بعدها هلندی ها قلعه ها و دژهای مستحکم آن را ساخته و در نهایت به تصرف انگلیسی ها عایدی. امروزه شهر گالا نیز مانند سایر نقاط سریلانکا به استقلال رسیده اما قلعه های به جا مانده از دوران استعمار به یکی از تماشای های سریلانکا تبدیل و توانسته اند نظر گردشگران را به سوی خود جلب نمایند.

جاهای تماشای بنتوتا در سریلانکا

بنتوتا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در سریلانکا به داشتن سواحل زیبا و رؤیایی معروف است. این شهر خارق العاده با ترکیب زرق وبرق ساختمان های لوکس و سادگی به مقصدی مجذوب نماینده برای هر سلیقه تبدیل شده است. انواع ورزش های آبی، قدم زدن در کنار سواحل، باغ حیرت انگیز بریف، سافاری در رودخانه مادو گانگا و رستوران های لوکس بین المللی از جاهای تماشای بنتوتا به شمار می فرایند.

مطالب مرتبط …

ب

8

5

منبع: ستاره ونک
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2038

به "تور سریلانکا ارزان: دیدنی های سریلانکا ، 8 جاذبه ای که در سفر به این کشور باید دید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: دیدنی های سریلانکا ، 8 جاذبه ای که در سفر به این کشور باید دید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید