در سفر به گرجستان از چه جاهایی تماشا کنیم؟ (تور گرجستان)

به گزارش سفر به کیش، دیدنی های گرجستان

اگر چه گرجستان از نظر مساحتی چندان کشور بزرگی نیست اما جاذبه های دیدنی زیادی را در خود جای داده است، کشوری که به خوبی توانسته سنت و مدرنتیه را در کنار هم نگه دارد و تجربه های فوق العاده ای برای گردشگرا رقم بزند و سالانه پذیرای 2 میلیون گردشگر از سراسر دنیا است. بیشتر گردشگر هایی که برای دیدنی های گرجستان به این کشور سفر می نمایند به مرکز این کشور یعنی شهر تفلیس می روند اما همه جذابیت های این کشور دوست داشتنی فقط در مرکز آن نهفته نیست. با خبرنگاران همراه باشید تا بهترین جاذبه هایی که در سفر به گرجستان باید ببینید را به شما معرفی کنیم.

در سفر به گرجستان از چه جاهایی تماشا کنیم؟ (تور گرجستان)

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

کلیسای جامع سامبا (Sameba Cathedral)

این کلسیا بر خلاف ظاهر قرون وسطایی ای که دارد، اتفاقا کاملا هم تازه است و در مرکز این کشور یعنی شهر تفلیس قرار گرفته است. ساخت این کلیسای تماشای در سال 2004 به خاتمه رسید و یکی از مکان های مقدس و مورد احترام مسیحیان در گرجستان است. در این بنا می توان تلفیق سبک های مختلف معماری را به خوبی دید. ای کلیسا خود شامل 89 کلیسای کوچک دیگر است که بیشتر آن ها در زیر زمین قرار دارند.

قلعه آناکوپیا (Anacopia Fortress)

قلعه آناکوپیا یکی از قلعه های نظامی قدیمی و از تماشای های گرجستان است که تاریخ آن به قرن دوم بر می گردد. این قلعه در کوه های ایورین قرار گرفته است و در آن دوران برای جلوگیری از دست درازی بیگانگان به خاک این منطقه ساخته شده بوده است. اگر چه این جاذبه در سال های اخیر اهمیتی استراتژیکی ای که در گذشته داشته است را از دست داده است اما امروزه بیشتر به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی گرجستان مورد توجه است.

کلیسای جامع Svetitskhoveli

این کلیسا در شهر تاریخی Mtskheta که در نزدیکی شهر تفلیس است قرار گرفته است و از بناهایی است که در لیست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. کلیسای اصلی در قرن چهارم ساخته شده است اگر چه امروزه دیگر اثری از آن وجود ندارد. این کلیسا در طول زمان بارها مورد حمله قرار گرفته است و آنچه که امروزه در این مکان دیده می گردد در واقع در قرن یازدهم ساخته شده است. کلیسای Svetitskhoveli برای مسیحیان ارتدکس اهمیت زیادی دارد و در حال حاصر هم یکی از مشهوریترین جاذبه های گردشگری گرجستان محسوب می گردد.

شهر غاری Uplistsikhe

نام این شهر در زبان گرجی به معنای قلعه ارباب است و شهری باستانی است که در دل صخره ها ساخته شده است. این شهر در کناره های رود Mtkvari واقع شده است و قدمت بسیاری از سازه های آن به عصر آهن بر می گردد. این شهر زمانی به عنوان سمبل فرهنگ مسیحیت شناخته می شد تا اینکه بعدها متروک شد. در سال 1920، قسمتی از این هر در طی زلزله ای کاملا تخریب و با خاک یکسان شد. باید از این شهر به عنوان یکی از تماشای های گرجستان که در واقع نمادی از قدرت انسان است حتما تماشا کنید.

واردزیا (Vardzia)

واردزیا در واقع یک صومعه غاری است که در کوه های اروشتی در کناره های رود کورا واقع شده است. این مجموع در قرن دوازدهم میلادی ساخته شد اما سال های سال کاملا متروکه شد. یکی از معروف ترین جاذبه هایی که در کنار واردزیا قرار گرفته است، کلیسایی به نام کلیسای رحمت است که به خاطر نقاشی های دیواری اش مشهور شده است. جالب است بدانید که صومعه واردزیا 400 اتاق دارد.

کوه کازبک (Mount Kazbek)

گرجستان در دامنه رشته کوه های قفقاز قرار گرفته است و کوه کازبک هم در بخش شمالی این کشور قرار گرفته است و و یکی از مهم ترین رشته کوه های آن محسوب می گردد. اگر چه که بلندترین کوه این کشور نیست اما قله پر برف آن از مسیرهای کوهنوردی مورد علاقه کوهنوردان حرفه ای است.

قلعه ناریکالا (Narikala Fortress)

در نزدیکی رود کورا، یکی از تماشای ترین قلعه ها و بناهای تماشای گرجستان به نام قلعه ناریکالا که از معروفیت زیاد هم برخوردار است، قرار گرفته است. این قلعه یکی از جاذبه های شهر تفلیس مرکز گرجستان است و تاریخ بزرگی در پشت خود دارد و تاریخ ساخت آن هم به قرن چهارم بر می گردد. ناریکالا برای مغلوب کردن حملات خارج از قلعه ساخته شده بوده است اما حملات مکرری که در طی زمان از طرف مهاجمان شده است و بعلاوه حوادث طبیعی و پدیده های طبیعی ای مثل فرسایش باعث شده تا قسمت هایی از آن کاملا فرسوده گردد اگر چه بخش هایی از آن هنوز هم پا برجا مانده اند و داستان های زیادی برای گفتن دارند.

رودخانه ریتسا (Lake Ritsa)

رودخانه ریتسا که در منطقه آبخازیا واقع شده است از آن دست جاهایی است که در حال جذب بیشتر و بیشتر گردشگران است و یک از برترین مسیرهای طبیعت گردی در گرجستان است و گردشگران زیادی آن را به عنوان محل پیکنیک های خود انتخاب می کنن و به خصوص در آخر هفته ها به نسبت جایی شلوغ می گردد.

این منطقه بوسیله کوه های سرسبز و بسیار زیبا احاطه شده است و آب فیروزه ای رنگی که در آن وجود دارد هم منظره بی نهایت زیبایی به آن بخشیده است.

باتومی (Batumi)

همان طور که در بالا هم گفتیم، علیرغم تصوری که خیلی ها از کشور گرجستان و تماشای های گرجستان دارند، تفلیس به عنوان مرکز این کشور، تنها شهر تماشای آن نیست و در واقع جاذبه های این کشور اروپایی در همه جای آن پراکنده شده اند. گرجستان در واقع شهرهای ساحلی زیادی را در خود جای داده است که باتومی هم یکی از آنها و در واقع یکی از برترین و تماشای ترین آن هاست. این شهر که در ساحل دریای سیاه و در زیر کوه های قفقاز واقع شده است، دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می گردد. اگر دوست دارید تا ترکیبی از معماری های چشم نواز، خانه های سنتی و مدرن و فضایی توریستی ببینید باید از باتومی تماشا کنید. باتومی حالا به جاذبه اصلی گردشگری گرجستان در فصل تابستان تبدیل شده است.

منبع: wonderslist.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2139

به "در سفر به گرجستان از چه جاهایی تماشا کنیم؟ (تور گرجستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به گرجستان از چه جاهایی تماشا کنیم؟ (تور گرجستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید