خط لوله نورد استریم 2 باعث افت 25 درصدی قیمت گاز اروپا خواهد شد

به گزارش سفر به کیش، شرکت مشاور وود مکنزی در گزارشی اظهار داشت با تکمیل خط لوله نورد استریم 2 و اتصال روسیه به آلمان، قیمت های گاز طبیعی در اروپا حدود 25 درصد سقوط خواهد نمود.

خط لوله نورد استریم 2 باعث افت 25 درصدی قیمت گاز اروپا خواهد شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، شرکت مشاور وود مکنزی در گزارشی اعلام نمود با تکمیل خط لوله نورد استریم 2 و اتصال روسیه به آلمان، قیمت های گاز طبیعی در اروپا حدود 25 درصد سقوط خواهد نمود.

در این گزارش آمده است: اگر نورد استریم 2 به صورت ناتمام باقی بماند، انتظار می رود قیمت متوسط هر واحد گرمایی انگلیسی از گاز بنچ مارک تی تی اف اروپا حدود 4 دلار گردد. اما اگر همان طور که پشتیبانان این پروژه انتظار دارند، نرود استریم 2 بتواند در اوایل 2021 افتتاح گردد، آنگاه تخمین ما این است که قیمت متوسط تی تی اف به حدود 3 دلار برسد.

تی تی اف یا تایتل ترنسفر فسیلیتی به بنچ مارک قیمت گاز طبیعی اروپا گفته می گردد که بر اساس معاملات بورس انرژی هلند مشخص می گردد.

انتظار می رود سال آینده صادرات گاز روسیه به اروپا به حدود 176 میلیارد متر مکعب برسد. این در حالی است که سال جاری روسیه 168 میلیارد متر مکعب گاز به اروپا صادر نموده بود. در صورت تکمیل نورداستریم2 صادرات گاز سال آینده روسیه 27 میلیارد متر مکعب افزایش یافته و به 203 میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1132

به "خط لوله نورد استریم 2 باعث افت 25 درصدی قیمت گاز اروپا خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط لوله نورد استریم 2 باعث افت 25 درصدی قیمت گاز اروپا خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید