خروج شهرستان ها از شرایط قرمز کرونا ، استان های رکورددار ابتلا به کووید19 و مرگ

به گزارش سفر به کیش، سخنگوی وزارت بهداشت تاکید نمود: شرایط بیماری کووید 19 در کشور همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و هر گونه عادی انگاری شرایط زمینه ای را جهت خیز مجدد بیماری فراهم می نماید.

خروج شهرستان ها از شرایط قرمز کرونا ، استان های رکورددار ابتلا به کووید19 و مرگ

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: خوشبختانه برای اولین بار شاهد خروج تمامی شهرستان های کشور از شرایط قرمز بیماری هستیم. به طوری که اکنون 205 شهرستان کشور در شرایط نارنجی یعنی پرخطر و 243 شهرستان در شرایط زرد، یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل دارای فرایند کاهشی بوده است. میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته چهارم آذر ماه حود 9 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان های مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، تهران، ایلام و اردبیل بوده است. همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور در هفته چهارم آذر ماه حدود 19.3 نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز در این شاخص به ترتیب در استان های اردبیل، یزد، گلستان، زنجان و ایلام بوده است.

لاری ادامه داد: علی رغم خروج شهرستان های کشور از شرایط قرمز و همچنین تداوم فرایند کاهشی در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور که مرهون همکاری مردم در عمل به پروتکل های بهداشتی، توسعه همکاری های بین بخشی و کوشش های شبانه روزی پرسنل نظام سلامت بوده است، شرایط بیماری در کشور همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و هر گونه عادی انگاری شرایط زمینه ای را جهت خیز مجدد بیماری فراهم می نماید.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایستادگی و رعایت پروتکل ها هستیم و امیدواریم با تداوم همکاری مردم در عمل به توصیه های بهداشتی و پرهیز از رفتارهای اجتماعی خطرآفرین و به ویژه خودداری از برگزاری هرگونه مهمانی و دورهمی شب یلدا، شاهد ادامه فرایند کاهشی بیماری در کشور باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1381

به "خروج شهرستان ها از شرایط قرمز کرونا ، استان های رکورددار ابتلا به کووید19 و مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج شهرستان ها از شرایط قرمز کرونا ، استان های رکورددار ابتلا به کووید19 و مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید