خبرنگاران 56 کیلومتر راه روستایی کردستان در قالب طرح ابرار آسفالت شد

به گزارش سفر به کیش، سنندج - خبرنگاران - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: تا به امروز 56 کیلومتر راه روستای این استان در قالب طرح ابرار آسفالت شده و برای اجرای این طرح 280 میلیارد ریال هزینه شده است.

خبرنگاران 56 کیلومتر راه روستایی کردستان در قالب طرح ابرار آسفالت شد

محمد راشد مدرس گرجی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های حوزه راه شهرستان بانه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: 160 میلیارد ریال اعتبارات هزینه شده برای اجرای طرح ابرار در راه های روستایی کردستان توسط سازمان راهداری و مابقی از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای آبان سال 98 در سطح کشور تصمیمی گرفته شد پروژه های راه روستایی که در مرحله شن ریزی و آسفالت هستند توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با ماشین آلات سازمان شن ریزی شده و با عقد قرارداد با پیمانکار آسفالت انجام گردد البته راه روستاهایی که جمعیت بالایی دارند در قالب طرح ابرار آسفالت می گردد.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه سال جاری اعتبارات طرح ابرار استانی است، افزود: با توجه به اعتبارات سال جاری اولویت اجرایی طرح ابرار معین می گردد که در صورت اختصاص اعتبارات تا سرانجام فصل کاری 60 کیلومتر راه روستایی در قالب این طرح آسفالت خواهد شد.

وی افزود: 2 هزار کیلومتر راه روستایی در کردستان هنوز آسفالت نشده که بسیاری از این راه ها در قالب طرح ابرار نمی گنجد و تنها 300 کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار قابلیت آسفالت شدن دارد که 200 کیلومتر از این راه ها تا سال آینده آماده اجرای طرح می گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به اهمیت حفاظت از راه ها گفت: اعتبارات مورد احتیاج برای نگهداری و حفاظت از راه های شریانی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه های فرعی از محل اعتبارات استانی تامین و هزینه خواهد شد.

وی تاکید نمود: طرح لکه گیری و روکش آسفالت در قالب 10 پروژه در راه های که احتیاج دارند در حال اجراست و خط کشی راه ها نیز در قالب 2 پروژه شامل تمام محورهای شریانی اجرا می گردد.

مدرس گرجی مهمترین مسائل راهداری و حمل نقل جاده ای کردستان را کمبود اعتبارات اظهار داشت و یادآور شد: طرح تعمیر و نگهداری علائم راه ها با مشارکت 10 پیمانکار در حال اجراست و تعمیر و نگهداری ماشین آلات راهداری نیز در حال اجرا است.

وی به همکاری مجموعه سازمان های مربوطه اشاره نمود و افزود: لازم است سازمان های مربوطه بیشتر با راهداری و حمل و نقل جاده ای همکاری نمایند چرا که هزینه های زیادی برای حفظ و نگهداری راه ها و ماشین آلات احتیاج داریم.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1116

به "خبرنگاران 56 کیلومتر راه روستایی کردستان در قالب طرح ابرار آسفالت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 56 کیلومتر راه روستایی کردستان در قالب طرح ابرار آسفالت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید