جنگنده قدرتمند روسی که در ونزوئلا سقوط کرد

به گزارش سفر به کیش، جنگنده سوخو 30 که در منطقه کوهستانی شمالی ونزوئلا سقوط کرد از برترین جنگنده های ساخت روسیه است.

جنگنده قدرتمند روسی که در ونزوئلا سقوط کرد

به گزارش خبرآنلاین، نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا در توییتر از سقوط یک فروند جت جنگنده سوخو 30 نیروی هوایی این کشور و جان باختن یک خلبان خبر داده است.

این جنگنده یکی از 24 جنگنده ای است که در ونزوئلا در زمان حکمرانی هوگو چاوز از روسیه خریداری کرد تا جانشین ناوگان قدیمی میراژهای این کشور شوند.

سوخو 30 یکی از قدرتمندترین و ثابت شده ترین جنگنده های دنیا از لحاظ برد، مقدار سلاحی که حمل می نماید و مجموعه حسگرها است.

جنگنده قدرتمند روسی که در ونزوئلا سقوط کرد/ عکس

این جنگنده با مجهز شدن به تسلیحاتی چون موشک راهنمایی فعال راداری آر 77 ، موشک آر 27 و موشک کروز خا 31 کریپتون با اهداف هوایی و زمینی درگیر می گردد.

هر چند توانایی این پرنده از سوخو 35 پایین تر در نظر گرفته می گردد اما یکی از به صرفه ترین جنگنده های ساخت روسیه به شمار می رود. بر اساس بعضی گزارش ها این پرنده علیرغم قیمت پایین تر توانایی بیشتری از اغلب جنگنده های غربی هم نسل خود دارد.

روسیه پس از موفقیت طرح سوخو 30 فلانکر، نوع تازهی از این هواپیما به نام سوخو 30 اس ام را با قابلیت های پیشرفته توسعه داد. فلانکرهای تازه با تجهیزات رادیویی الکترونیکی پیشرفته با هدف شناسایی و شناسایی اهداف هوایی در فواصل دور ساخته شدند. از تغییرات دیگر جنگنده های تازه می توان به موتورها، رادارها و سلاح های هوشمند تازه اشاره نمود.

این جنگنده چند منظوره را می توان در عملیات ضد هوایی، ضد زمینی و ضد دریایی به کار گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2259

به "جنگنده قدرتمند روسی که در ونزوئلا سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده قدرتمند روسی که در ونزوئلا سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید