جزئیات عرضه اختیار فروش تبعی شستا

به گزارش سفر به کیش، مدیرعامل سرمایه گذاری صبا تامین گفت: اوراق اختیار فروش تبعی شستا 278 میلیون برگ داشت و تا زمانی که به خاتمه برسد هر روز عرضه می گردد.

جزئیات عرضه اختیار فروش تبعی شستا

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی شیرازی مدیرعامل سرمایه گذاری صبا تامی ، درباره اوراق اختیار فروش تبعی شستا گفت: اوراق اختیار فروش تبعی اختیاری است که بر اساس آن اختیار فروش تعداد معینی از دارایی (سهام) پایه با یک قیمت معین در تاریخی معین در آینده برای دارنده آن فراهم می گردد.

مدیر عامل سرمایه گذاری صبا ادامه داد: اوراق اختیار فروش تبعی عملا به عنوان پوشش ریسک و بیمه سهام برای دارندگان آن است که در صورتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد که شخص دارنده آن، مالک سهام آن شرکت نیز باشد.

او گفت: وقتی این اوراق خریداری می گردد خریدار می تواند در یک تاریخ معین مثلا یک سال آینده و به قیمت معین از این اختیاری که دارد، استفاده کند.

شیرازی ادامه داد: به عنوان مثال یک شخص 5 هزار عدد سهم از شستا دارد و می خواهد تا سال آینده حداقل میزان معینی سود کند یا ریسک خود را محدود کند در این حالت اختیار فروش تبعی را خریداری می نماید و در سال بعد دو حالت پیش می آید یا قیمت سهام بالاتر از قیمت اعمال اختیار است، چون فرد می تواند با قیمت بالاتر به بازار بفروشد، لذا اختیار خود را اعمال نمی نماید یا قیمت سهام پایین تر از قیمت اعمال است در آن حالت فرد می تواند اختیار خود را اعمال کند و به قیمت از قبل معین شده سهام خود را واگذار یا تسویه کند.

شیرازی گفت: اختیارات تا قبل از تاریخ اعمال یعنی اگر یک ساله باشد تا قبل از سررسید قابل خریداری است.

او بیان نمود: هر روز این اوراق عرضه می گردد و زمانی که شستا چنین اوراقی را منتشر کرد، 278 میلیون برگ داشت و تا زمانی که به سرانجام برسد هر روز عرضه می گردد.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1669

به "جزئیات عرضه اختیار فروش تبعی شستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات عرضه اختیار فروش تبعی شستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید