توکلی: قضاتِ نفوذناپذیر تقویت شوند

به گزارش سفر به کیش، رئیس هیات مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت با تقدیر از قوه قضائیه در برخورد با مفسدان و همچنین اصلاحات اجرا شده در این قوه گفت: ضرورت دارد که قضات شجاع و نفوذ ناپذیر قوه قضائیه تقویت شوند.

توکلی: قضاتِ نفوذناپذیر تقویت شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد توکلی رئیس هیات مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت به همراه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان با غلامحسین اسماعیلی، رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه ملاقات و درباره تعاملات این نهاد و قوه قضائیه به بحث و مصاحبه پرداختند.

توکلی در این ملاقات ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت کارشناسی و تخصصی سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گفت: این سازمان می تواند بدون هیچگونه چشمداشتی باری از دوش قوه قضائیه برداشته و در 2 حوزه سلبی و ایجابی یار و یاور قوه قضائیه باشد.

رئیس هیات مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت ضمن تقدیر و تشکر از قوه قضائیه در برخورد با مفسدان و همچنین اصلاحات اجرا شده در قوه قضائیه گفت: برخورد قوه قضائیه در پرونده هایی همچون دشت مغان و ابلاغ سند تحول قوه از اقدامات قابل تقدیر است و ضرورت دارد که قضات شجاع و نفوذ ناپذیر قوه قضائیه تقویت شوند.

در این جلسه همچنین در راستای همکاری بیشتر سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در مراکز استانها با مجموعه ستادی قوه قضائیه همچون روسای دادگستری کل استانها، بعضی ایرادات موجود در قوه و بعضا وجود افراد ناسالم، جلوگیری از اجرای احکام قطعی توسط متنفذین و بعضی پرونده های جاری بحث و گفت وگو شد که رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه قول پیگیری داد. در ادامه جلسه اسماعیلی رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه گفت: نظر ریاست قوه قضائیه توجه به مردم و سازمانهای مردم نهاد است.

وی اضافه کرد: اعتقاد و باور قوه قضائیه استفاده از ظرفیتهای مردمی است که الحمدالله این موضوع در حال نهادینه شدن است.

رئیس حوزه ریاست و سخنگوی قوه قضائیه در ادامه گفت: نقشه راه و رویکرد ما در قوه قضائیه سند تحول، دستورالعمل مشارکت سازمانهای مردم نهاد و مبارزه با فساد است که کاری سخت بدلیل گستردگی آن است ولی توفیقات بزرگی در این زمینه داشته ایم و در حال کسب توفیقات دیگر نیز هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: ما ادعای توفیقات کامل نداریم ولی تلاشمان رسیدن به توفیقات دیگر با همراهی سازمانهای مردم نهاد است.

در پایان این جلسه برای اجرایی شدن مسائل مشترک تصمیماتی اتخاذ شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1418

به "توکلی: قضاتِ نفوذناپذیر تقویت شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکلی: قضاتِ نفوذناپذیر تقویت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید