توسعه زیرساخت های فیزیکی پارک های علم و فناوری با اختصاص اراضی

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی مؤثر در امر توسعه فناوری و به تبع آن، توسعه اقتصاد دانش مدار و اشتغال زایی تخصصی، مورد توجه بسیاری از کشورهای دنیا واقع شده است.

توسعه زیرساخت های فیزیکی پارک های علم و فناوری با اختصاص اراضی

این نهادها، محیط های مناسب برای استقرار و حضور حرفه ای شرکت های فناروی کوچک و میانه، واحدهای تحقیق و توسعه، صنایع و مؤسسات پژوهشی است که در تعامل سازنده با یکدیگر و دانشگاه ها به فعالیت های فناوری اشتغال دارند.

پارک های علم و فناوری جذابیت های کالبدی و امتیازی خوبی دارند اما باید به محلی برای برطرف احتیاجهای تمامی بخش های کشور تبدیل شوند. در این راستا و برای توسعه احتیاج به یکسری حمایت ها دارند.

بر همین اساس در یکی از آیین نامه های قانون جهش فراوری دانش بنیان آمده وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) موظف است در چهارچوب قوانین و مقررات نسبت به اختصاص اراضی شناسایی شده به وسیله وزارت جهت توسعه زیرساخت های فیزیکی پارک های علم و فناوری اقدام کند.

قانون جهش فراوری دانش بنیان، ظرفیت های بسیاری را ایجاد نموده است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جایگاه هماهنگ کننده و حمایت کننده، نظارت راهبردی و پیگیری و ارزیابی عملکرد همه دستگاه های کشور برای اجرای نظام ملی نوآوری بر مبنای این قانون را در دستور کار خود قرار داده است.

این قانون فرآیندهای دست وپا گیر بیمه ای، بانکی و مواردی ازاین دست تسهیل داده و تا حد امکان نهادها و دستگاه های اجرایی را برای پیشبرد اهداف، توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری و بعلاوه در جهت هوشمندسازی موظف به استفاده از شرکت های دانش بنیان و خلاق نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2151

به "توسعه زیرساخت های فیزیکی پارک های علم و فناوری با اختصاص اراضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه زیرساخت های فیزیکی پارک های علم و فناوری با اختصاص اراضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید