تور مجازی سالار دییونی ؛ بزرگترین کویر نمک و آینه طبیعی جهان

به گزارش سفر به کیش، سالار دییونی بزرگ ترین زمین نمک جهان و همچنین بزرگ ترین آینه طبیعی جهان در بولیوی با جاذبه های متنوع است.

تور مجازی سالار دییونی ؛ بزرگترین کویر نمک و آینه طبیعی جهان

سالار دییونی (Salar de Uyuni) بزرگ ترین زمین نمکی مسطح دنیا در بولیوی محسوب می شود و در ارتفاع 3,650 متری از سطح دریا واقع شده است و بخشی از فلاتی بیابانی به نام آلتیپلانو (Altiplano) محسوب می شود که فلات آند یا فلات بولیوی نام دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با تور مجازی به این منطقه شگفت انگیز و بی همتا در دنیا ببریم تا بتوانید جاذبه های مختلف این منطقه را ببینید و آن را از زوایای مختلف مشاهده کنید.

در واقع این منطقه در حدود 40 هزار سال قبل حوضه آبریز دریاچه ای متعلق به دوران ماقبل تاریخ یعنی دریاچه مینچین (Lake Minchin) بوده است. آب وهوای گرم و خشک منطقه باعث شد به تدریج آب این دریاچه تبخیر شود و میزان غلظت نمک در بستر آن افزایش یابد. زمانی که آب این دریاچه بزرگ کاملاً خشک شد، فضایی به وسعت تقریبی 10 هزار کیلومتر مربع، با لایه ای ضخیم از نمک به ضخامت دو تا هشت متر پوشانده شد!

هنوز هم در ماه های پر بارش، آب در این کویر نمک جمع می شود و سالار دییونی به بزرگ ترین آینه طبیعی دنیا تبدیل می شود؛ البته سالار دییونی در تمام ایام سال مجذوب کنندهیت خود را دارد؛ از زمین های نمکی بی انتهای پوشیده شده با کاکتوس گرفته تا آتش فشان هایی که در اطراف منطقه دیده می شوند و آبفشان هایی که مانند پدیده های فرازمینی به نظر می رسند.

طوفان های بزرگ و کوچک و بادهای سهمگین، نمک و گردوخاک را در آسمان به پرواز درمی آورند و باعث حرکت ترکیب رنگارنگی از مواد معدنی در سراسر فضا می شوند که فضایی رعب آور و نفس گیر را ایجاد می کند. در ادامه این مقاله از خبرنگاران شما را به تماشای تصاویر مجذوب کننده از بزرگ ترین منطقه نمکی دنیا دعوت می کنیم.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1980

به "تور مجازی سالار دییونی ؛ بزرگترین کویر نمک و آینه طبیعی جهان" امتیاز دهید

32 کاربر به "تور مجازی سالار دییونی ؛ بزرگترین کویر نمک و آینه طبیعی جهان" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی سالار دییونی ؛ بزرگترین کویر نمک و آینه طبیعی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید