تمهیدات هیئت رئیسه برای جلسه حضوری در صحن علنی مجلس

به گزارش سفر به کیش، نعمتی تاکید نمود که هیئت رئیسه مجلس با وجود ابتلای تعدای از نمایندگان به کرونا کوشش دارد جلسات صحن برگزار گردد.

تمهیدات هیئت رئیسه برای جلسه حضوری در صحن علنی مجلس

به گزارش ، بهروز نعمتی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه انتقادی بعضی نمایندگان و ادعای عدم برگزاری جلسات علنی مجلس در شرایط کرونایی، گفت: هیئت رئیسه مجلس چندین جلسه برگزار کرد و در همه جلسات، موضوع برگزاری صحن علنی مطرح شد و تصمیم گرفتیم جلسات را تشکیل دهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: بار اول آقای نمکی نامه ای نوشتند جلسات تشکیل نگردد، ما باز اصرار کردیم صحن تشکیل گردد که نهایتا هیئت رئیسه جلسه ای حضوری با وزیر بهداشت و رئیس مجلس تشکیل داد که در نهایت دکتر نمکی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا تاکید نمود که صحن علنی بنا به ملاحظات پزشکی تشکیل نگردد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید نمود: این موضوع در جلسه بعدی هیئت رئیسه مطرح و تصمیم بر این شد در حال حاضر با توجه به شرایط و با وجوداینکه امکانات لازم مهیا نیست جلسات را با استفاده از فناوری دیجیتالی برگزار کنیم. بر همین اساس تصمیم گرفته شد که جلسات صحن با استفاده از این امکان برگزار گردد که بار اول حدود 97 نفر از نمایندگان در مجلس غیر حضوری شرکت کردند و این روش ایراداتی داشت که بر طرف شد.

او اظهار کرد: مجددا یعنی حدود 10 روز پیش هیئت رئیسه تشکیل جلسه داد، دوباره اصرار کردیم که روز 10 فروردین صحن جلسه حضوری داشته باشد، تقسیم کاری بین اعضای هیئت رئیسه صورت گرفت به نحوی که هر عضو هیئت رئیسه تعدادی از نمایندگان را برای حضور در جلسه روز دهم فروردین آگاه کند، بنده مسئولیت اطلاع رسانی به نمایندگان سه استان را بر عهده داشتم که در واقع 35 نماینده را آگاه کردم، سایر اعضای هیئت رئیسه هم به نمایندگان دیگر خبر دادند.

این نماینده مجلس بیان کرد: در این جلسه هیئت رئیسه پروتکل هشت ماده ای مطرح شد تا تمهیدات بهداشتی صورت گیرد، صندلی ها را تعیین کردیم. از صندلی تماشاچیان برای حضور نمایندگان استفاده شده بود، صندلی ها یک در میان و به شکل مخالف لحاظ شد تا نمایندگان کنار هم یا پشت سر هم نباشند.

نعمتی در ادامه توضیح داد: با این حال دکتر نمکی به عنوان مسئول ستاد کرونا مجدد نامه ای را نوشتند که در رسانه ها و صدا و سیما منعکس شد و به مجلس ارسال کردند که مجددا با تشکیل جلسات مخالفت صریح کردند.

او بیان کرد: به دنبال این مسئله جلسه غیر علنی را با استفاده از فناوری دیجیتالی برگزار کردیم که حدود 150 نفر از نمایندگان در این جلسه شرکت کردند و متاسفانه تعدادی دیگر در این جلسه حضور پیدا نکردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: به این امر قانع نشدیم، هیئت رئیسه مجدد تشکیل جلسه داد و بنا داریم که 19 و 20فروردین یعنی سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسات را داشته باشیم.

این عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: هیئت رئیسه در این زمینه بالغ بر هشت جلسه داشته تا بتوان به هر ترتیبی که شده جلسات صحن برگزار گردد تا مجلس بتواند بر شرایط کشور نظارت بیشتری داشته باشد. حتی در جلسه دهم فروردین قرار بود وزرای بهداشت و درمان و کشور در صحن حضور داشته باشند، اما ستاد ملی مبارزه با کرونا این اجازه را نداده بود.

عضو فراکسیون امید مجلس بیان داشت: هیئت رئیسه خود را موظف می داند ترتیبی اتخاذ کند تا جلسات صحن برگزار گردد، بنده در جلسات هیئت رئیسه پیشنهاد داده بودم صحن در محلی دیگر از جمله سالن شهید افراسیابی یا سالن شهید شیرودی و یا سالن شهدای هفتم تیر با همه تمهیدات برگزار گردد، اما جمع بندی این شد که امکانات لازم در این محل ها وجود ندارد و جلسه در ساختمان بهارستان برگزار گردد.

این نماینده مجلس تاکید نمود: روز ها اول شیوع بیماری کرونا، شماری از نمایندگان مشکوک به کرونا بودند یا کرونا داشتند، که ابتلای 23 نفر قطعی اعلام شده بود، البته علاوه بر این تعداد، آگاه شدیم 4 نماینده دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده اند. با وجود چنین شرایط و ابتلای نمایندگان به بیماری، هیئت رئیسه در کوشش است که جلسات صحن در هفته آینده حضورا برگزار گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 918

به "تمهیدات هیئت رئیسه برای جلسه حضوری در صحن علنی مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات هیئت رئیسه برای جلسه حضوری در صحن علنی مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید