تجربه ای فوق العاده از یک عمان گردی خانوادگی

به گزارش سفر به کیش، عمان را می توان در شمار جالب ترین کشورهای شبه جزیره عربستان واقع شده است. اگرچه فرهنگ باستانی و میراث منحصر به فرد این کشور نقش مهمی در این زمینه داشته اند ولی این ها به تنهایی دلایل کافی در این امر محسوب نمی شوند، بلکه طیف متنوعی از آثار معماری بی نظیر و زیبایی های چشم نواز طبیعی را نیز باید در این محبوبیت مؤثر دانست. یکی از جنبه های مثبت عمان که آن را به مقصدی جذاب در میان خانواده ها نیز تبدیل نموده، وجود فعالیت ها و سرگرمی های خانوادگی متنوع بسیاری در این سرزمین می باشد.

تجربه ای فوق العاده از یک عمان گردی خانوادگی

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در این مطلب ما فهرستی از هیجان انگیزترین تجربیاتی را که می توانید در عمان به همراه خانواده تان از آن ها لذت ببرید آماده نموده ایم.

سواحل عمان

با توجه به این که عمان را از سوی شمال، شمال شرقی، شرق و جنوب، دو خلیج زیبای عمان و فارس احاطه نموده اند آن چنان بیراه هم نیست اگر این کشور را یک شبه جزیره بخوانیم. خط ساحلی این کشور به طول 2092 کیلومتر باعث شده تا سواحلی جذاب و زیبا با امکاناتی منحصر به فرد برای انجام انواع تفریحات و فعالیت های هیجان انگیز شکل بگیرد که همه اعضای خانواده بتوانند در کنار هم از سپری کردن لحظاتی خوش لذت ببرند.

بازدید از ساحلی شگفت انگیز و تجربه سفری با قایق

با برنامه ریزی برای سپری کردن یک روز سرشار از آرامش در یکی از سواحل شگفت انگیز عمان فرصت دارید تا به همراه خانواده روی شنزارهای طلایی و درخشان با تماشای آب های نیل گون دریای عمان لحظاتی را دور از هیایوی زندگی شهری سپری نموده و حسابی استراحت کنید. در بیشتر سواحل عمان قایق های سنتی داو (dhow) یا کشتی های کوچکی برای سفری یک ساعته در آب های فیروزه ای رنگ در دسترس هستند تا گردشگران در سفری دریایی از تماشای کوه ها و مناظر اطراف لذت ببرند. سواحلی چون القرم و البوستان در مسقط، خصب در موسندم، رأس الحد در منطقه الشرقیه و المغسیل در ظفار را می توان از بهترین و دیدنی ترین سواحل عمان برشمرد.

غواصی

ماسه های درخشان و سفید آب های شفاف دریای عمان را نمی توان تنها دلیل جذابیت سواحل عمان دانست و تأثیر وجود سنگ های قیمتی طبیعی و موجودات شگفت انگیز پنهان در اعماق دریاها را در افزودن محبوبیت این مکان های حیرت انگیز نادیده گرفت. غواصی و سفر به جهانی جادویی دریاهای عمان یکی دیگر از جاذبه هاییست که باید به لیست فعالیت های خانوادگی تان در عمان اضافه کنید. ساحل قنتب در مسقط، خصب در مسندم و صلاله در ظفار از بهترین سواحلی هستند که می توانید برای غواصی به یادماندنی تان در عمان انتخاب کنید.

تماشای دلفین ها و لاک پشت های سبز دریایی

آیا می دانستید عمان یکی از زیستگاه های حفاظت شده لاکپشت های سبز دریایی در حال انقراض را در خود جای داده است؟ پس در سفرتان به عمان فرصت را غنیمت بشمارید تا زندگی شگفت انگیز این موجودات ظریف و زیبا را از نزدیک تماشا کنید. سواحل رأس الحد هر سال شاهد مهاجرت لاکپشت ها به این سرزمین و پنهان کردن تخم های کوچک شان زیر ماسه های نرم و درخشان ساحل هستند. قطعاً تماشای تخم گذاری لاک پشت ها و بیرون آمدن نوزادان لاکپشت از تخم ها و شروع سفر پر خطرشان از ساحل به دریا یکی از بهترین تجربیاتیست که بچه ها از سفرشان به عمان در ذهن می سپارند. هم چنین برای تماشای دلفین های باهوش و زیبا می توانید برنامه ای برای سفر به سواحل مسندم در شمال کشور عمان ترتیب دهید.

ماجراجویی در میان صخره ها و ماسه ها

اگر شما نیز از دسته افراد علاقه مند به طبیعت و ماجراجویی هستید، پس قطعاً سفر به عمان یکی از بهترین تجربه های زندگی تان خواهد بود. عمان با وجود طبیعتی بکر و متنوع از کوه های باشکوه گرفته تا کویرهای طلایی با تپه های شنی مرتفع و وادی های سرسبز می تواند بازگوی احتیاج تمام گردشگران کنج کاو برای ماجراجویی در دل طبیعت باشد.

تماشای کوهستان ها و وادی های اسرارآمیز

عمان سرزمین کوهستان هاست. آن ها همه جا هستند. درست مثل درخت های نخل.

از معروف ترین کوهستان های عمان می توان به رشته کوه الحجر اشاره نمود که کوه های زیبای جبل شمس و جبل اخضر شامل آن می شوند.

وادی ها نیز که در حقیقت دره هایی سرسبز با استخرهای طبیعی هستند، بازتابی شگفت انگیز از طبیعت عمان را با مزارع رنگارنگ و مسیرهای متعدد آبی به تصویر می کشند. وادی شاه و وادی بنی خالد در منطقه الشرقیه، وادی ضم در منطقه الظاهره، وادی دربات در منطقه ظفار و وادی خوض در مسقط از مشهورترین وادی های عمان هستند.

گردشگران می توانند با پیاده روی، صخره نوردی و کمپ زدن در کنار وادی ها از طبیعتی حیرت انگیز لذت ببرند. با این وجود در فصل های بارندگی به دلیل این که پر شدن سریع این وادی ها عواقب خطرناکی به دنبال دارد بسیار مراقب باشید.

قدم زدن روی ماسه های نرم و طلایی کویر

بیابان های عمان با تپه های طلایی و مرتفع یکی از معروف ترین جاذبه های این کشور هستند. کویر الوهیبا در شرق و بیابان ربع الخالی در جنوب این کشور را می توان در شمار معروف ترین و زیباترین شن زارهای عمان و هم چنین جهان برشمرد. با سفری یک روزه به طبیعت زیبای یکی از کویرهای عمان می توانید از تپه نوردی و پیاده روی روی شن زارهای لطیف، شتر سواری و سپری کردن شبی در میان پرده پر ستاره کویر به همراه خانواده لذتی به یادماندنی را تجربه کنید.

تجربه ای فراموش نشدنی از مهمان نوازی بادیه نشینان عمان

زندگی در میان عرب های بادیه نشین عمان یکی دیگر از دلایل شگفت انگیز برای سفر به این سرزمین خواهد بود. بادیه نشین ها رفتاری محبت آمیز و صمیمی دارند و با مهمان نوازی اصیل عمانی گردشگران را برای صرف غذا، دسرهای خوش طعم، خرما و قهوه عمانی به چادرهای شان دعوت می نمایند. هم چنین با توجه به این که بیشتر بادیه نشین ها شتر دارند به گردشگران اجازه می دهند تا از شتر سواری در دل طبیعت لذت ببرند.

سفر به عمق تاریخ

عمان دارای سابقه ای بی نظیر در تجارت پیروز کندر، کشتی سازی و روابط با سایر ملل در سراسر جهان است. بخشی از این تاریخ غنی در معماری منحصر به فرد این کشور نمود پیدا نموده و باعث به وجود آمدن آثاری مستحکم و ارزشمند شده که تا به حال هم چنان راسخ باقی مانده اند و سبب جذب گردشگران بسیاری از سراسر جهان به این سرزمین هستند. شاهکارهای معماری باستانی و معاصر را می توانید در آثار به جا مانده از قلعه ها، خانه ها و هتل ها تماشا کنید.

قلعه های باستانی عمان

عمان ماجراها و داستان های تاریخی و عجیب و غریب خود را به وسیله قلعه های تاریخی که در هر گوشه و کناری از این سرزمین پیدا می شوند بازگو می نماید. هر قلعه ای به بیان داستانی منحصر به فرد در مور شجاعت عمانی ها برای محافظت از کشور محبوب شان و ایجاد یک زندگی بهتر می پردازد. در سفرتان به عمان حتماً از معروف ترین قلعه ها نظیر قلعه نزوی و جبرین در منطقه الداخلیه، قلعه میرانی و جلالی در مسقط، قلعه الرستاق و الحزم در منطقه الرستاق و قلعه مرباط در منطقه ظفار دیدن کنید.

بازدید از موزه های عمان

برای این که با فرهنگ و آداب و رسوم مردم عمان از گذشته تا به امروز بیش تر آشنا شوید حتماً بازدید از موزه های جذاب این کشور را در لیست برنامه های عمان گردی خود قرار دهید. معروف ترین موزه های عمان عبارتند از: موزه ملی عمان، بیت الزبیر، موزه دریایی صور، بیت البرنده و موزه تاریخ طبیعی.

کاوشی در فرهنگ غنی عمان

بازدید از عمان بدون لمس فرهنگ غنی این کشور کامل نخواهد شد. بازارهای سنتی و محلی عمان بهترین مکان ها برای غوطه ور شدن در میان ملت اصیل عمان و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور هستند. تقریباً هر شهری در عمان بازار محلی مختص خود را دارد که در آن انواع محصولات جذاب نظیر سوغاتی ها، صنایع دستی و محصولات غذایی محلی به فروش می رسد. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید این بازارها محلی ایده آل برای دریافت عکس های یادگاری زیبا، صحبت کردن با مردم محلی و بومی و درک واقعی عمان از نزدیک هستند. بازار مطرح در شهر مسقط و بازار نزوی در منطقه الداخلیه را می توان از مشهورترین بازارهای سنتی این کشور برشمرد.

منبع: ddsafar
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 846

به "تجربه ای فوق العاده از یک عمان گردی خانوادگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه ای فوق العاده از یک عمان گردی خانوادگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید