تاثیر خرما در بدن

به گزارش سفر به کیش، خوردن خرماى تازه باعث مى گردد که سلول هاى زنده اى به مصرف سلول هاى زنده بدن برسند و بدن مواد مورد نیازش را به طور مستقیم دریافت دارد.

تاثیر خرما در بدن

بدن خرما را به عنوان غذاى خوب مى پذیرد و در برابر آن واکنشى نشان نمى دهد. خرما بسیار زود هضم مى شود و براى هضم و جذب، انرژى بسیار کمى مصرف مى کند و به همین علت به انسان آزار نمى رساند و خستگى ایجاد نمى کند. براى هضم شدن نیزهیچ گونه ویتامینى از بدن برداشت نمى کند زیرا خود داراى انواع ویتامین ها مى باشد. خرما مانعى از لحاظ جذب براى بدن ایجاد نمى نماید و مانند غذاهاى ترش مانع عمل ویتامین A در بدن نمى شود و هیچ گاه ایجاد ترشى نمى نماید از طرفى اگر غذاى مصرفى را بپزیم در اثر حرارت، اندازه زیادى ویتامین ب و ث از بین مى رود اما مصرف خرما چنین مشکلى را دربرنخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: فهرست مواد غذایی که به راحتی هضم می شوند

خوردن خرماى تازه باعث مى شود که سلول هاى زنده اى به مصرف سلول هاى زنده بدن برسند و بدن مواد مورد نیازش را به طور مستقیم دریافت دارد. شاید به همین علت است که اسلام احتکار مواد غذایى را ممنوع داشته است (برای اطلاعات بیشتر درباره احتکار در اسلام به اینجا مراجعه کنید) زیرا براثر ماندن، تازگى خود را از دست داده و بسیارى از خواص مفید خود را از دست مى دهد ؛خرما یا کشمش براثر ماندن هر چه کهنه تر شود چنانچه ترش و فاسد نشود، اسیدالکل آن ها به قند بیشتر تبدیل مى شود.خرما داراى مواد قندى قابل توجهى است؛ در محاسبه ضریب تنفسى براى مشخص اندازه سوخت و ساز مواد قندى و چربى ها مى بینیم که در اندک زمانى پس از صرف غذا تقریباً تمامى غذاى متابولیژه شده منحصر به کربوهیدرات هاست و این تقریباً عملى است که بدن انجام مى دهد. مواد پروتئینى در کل به استثناى 30 گرم که به طور طبیعى روزانه به ناچار تجزیه و مصرف مى شود را زمانى که مواد قندى و چربى ها در دسترس قرار دارند تقریباً به طور کلى همین مواد به مصرف ایجاد انرژى مى رسند. با مصرف خرما اندازه این ذخیره بسیار بیشتر مى شود.

خرما از لحاظ بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن نیز نقش موثرى را ایفا مى کند. به تازگى معلوم شده است که بین سوخت و ساز گلوکز و ترکیب اسیدهاى چرب (اسیدهای چرب اشباع شده و اسیدهای چرب اشباع نشده) و ترى گلیسرید یا چربى خنثى ارتباط نزدیکى وجود دارد و از آن جا که گلوکز بدون حضور انسولین دربافت ها قابل استفاده نیست از این رو چاقى در زمانیکه غلظت انسولین در بافت ها کافى نیست امکان پذیر نمى باشد. بنابراین مصرف زیاد کربوهیدرات (مواد قندى- نشاسته اى) تأثیر فوق العاده اى در تبدیل جریان متابولسیم گلوکز به لیپوژنز دارد در صورتى که کم مصرف کردن کربوهیدرات، تجمع چربى را در بدن به حداقل ممکن مى رساند.

خرما پاک کننده دستگاه گوارش و از بین برنده سموم بدن است اول این که مدفوع را از حالت مایع درمى آورد و با حجم خود روده ها را پاک مى کند و دوم این که بسیارى از سموم روده ها را جذب و با خود به بیرون منتقل مى سازد. بعلاوه خرما اصلاح کننده مزاج است. پنج درصد میوه ها به طور تقریبى سلولز است به همین علت برترین و قوى ترین ملین ها بوده و از ایجاد یبوست جلوگیرى مى کند.

بیشتر بخوانید: چگونه بدن خود را به طور طبیعی پاکسازی کنیم ؟

منبع: راسخون
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1914

به "تاثیر خرما در بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر خرما در بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید