بهره برداری از 6 دستگاه تجهیزات مدرن تصویربرداری ایرانی

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، تجهیزات تصویربرداری از بدن نیازمند فناوری های پیچیده ای بوده که فراوری آن ها نیازمند دانش فنی و زیرساخت های ویژه ای هستند. یک شرکت ایرانی دستگاه تصویربرداری PET و HiReSPECT را فراوری و به بازار عرضه نموده است.

بهره برداری از 6 دستگاه تجهیزات مدرن تصویربرداری ایرانی

تاکنون دستگاه PET در آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای خلیج فارس وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نصب و راه اندازی شده است. دستگاه HiReSPECT نیز در سازمان انرژی اتمی، آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای خلیج فارس مورد بهره برداری قرار گرفته است.

دکتر ساناز کاویانی مدیر پروژه این دو دستگاه گفت: بعد از ساخت و فروش دستگاه PET به دنبال توسعه بیشتر و ارائه نوآوری در این دستگاه هستیم تا نسخه های جدیدتری از آن را فراوری کنیم. به ویژه در بخش نرم افزار فضای توسعه ای زیادی وجود دارد. به طور همزمان در حال طی مراحل اولیه برای تسهیل فرآیند صادرات هستیم که در حال حاضر دریافت CE اولین اولویت ما است تا بتوانیم وارد حوزه صادرات نیز شویم.

کاویانی درباره دیگر محصولات این شرکت خاطر نشان کرد: علاوه بر دستگاه های PET و HiReSPECT که برای تصویربرداری از مدل های حیوانی ساخته شده، دستگاه برای تصویربرداری انسانی نیز ساخته ایم، این دستگاه که یک ابزار تصویربرداری اختصاصی از قلب، با نام تجاری ProSPECT، یک سیستم تصویربرداری پزشکی هسته ای بود که برای تصویربرداری توموگرافیک از قلب، مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در بیمارستان امام خمینی نصب و راه اندازی شده است.

سال گذشته این شرکت پیروز به ثبت پتنتی در دفتر اختراعات آمریکا (USPTO) شده است، پیش از این، در سال 2013 پتنت دیگری توسط این شرکت در USPTO ثبت شده بود. دکتر کاویانی از 4 پتنت دیگر این شرکت نام برد که در حال طی مراحل ثبت در USPTO است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 301

به "بهره برداری از 6 دستگاه تجهیزات مدرن تصویربرداری ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 6 دستگاه تجهیزات مدرن تصویربرداری ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید