آنالیز تفاوت طراحی دکوراسیون معاصر و دکوراسیون مدرن

به گزارش سفر به کیش، اجازه دهید تا این بار در خصوص دکوراسیون معاصر صحبت کنیم. این مدل طراحی دکوراسیون اغلب با طراحی مدرن اشتباه گرفته می گردد و یا به صورت متقابل توصیف می گردد. اگرچه شاید بعضی از عناصر دکوراسیون معاصر از طراحی مدرن گرفته شوند، اما مطمئناً این دو سبک اختلافاتی دارند. در این مقاله، ما به تعریف طراحی دکوراسیون معاصر، تفاوت آن با طراحی مدرن، چگونگی ارتباط طراحی معاصر با چند سبک دیگر و المان های این دکوراسیون می پردازیم. در ابتدا بگذارید تا نگاهی به تعریف لغت معاصر بیندازیم. فرهنگ لغت، کلمه معاصر را به عنوان (1) زندگی کردن یا اتفاق افتادن در زمان یکسان یا (2) تعلق یا وقوع در زمان حال، تعریف می نماید. به بیان ساده تر، معاصر در هسته اصلی خود به مواردی از در لحظه بودن اشاره می نماید.

آنالیز تفاوت طراحی دکوراسیون معاصر و دکوراسیون مدرن

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

چگونه طراحی دکوراسیون معاصر با طراحی مدرن متفاوت می گردد؟

جالب است بدانید که بسیاری از افراد هنگام اشاره به طراحی و دکوراسیون از کلمات دکوراسیون مدرن و دکوراسیون معاصر به طور متقابل استفاده می نمایند. با این حال، این استفاده کاملاً دقیق نیست. طراحی دکوراسیون مدرن معمولاً به طراحی اواسط دهه 1900 اشاره دارد. خصوصیاتی از قبیل مواد طبیعی، سایه های خنثی گسترده با رنگ های مختلف و خطوط کم و تمیز، همه بخشی از دکوراسیون مدرن هستند.

با این حال، دکوراسیون معاصر، به دکوراسیونی اشاره دارد که در زمان حاضر رواج دارد. حتی طرح هایی که در دهه 2000 معاصر بودند، ممکن است دیگر مورد توجه قرار نگیرند؛ چرا که دیگر در این زمان دکوراسیون معاصر به حساب نمی آیند. در پنج یا ده سال بعد از این نیز، طراحی معاصر، احتمالاً از طراحی امروزی، ظاهری متفاوت خواهد داشت. در جایی که طراحی مدرن از نگاه و احساس خاصی برخوردار است، طراحی معاصر همواره در حال تغییر است، که بخشی از این تغییر به دلیل دسترسی به مواد و قطعات جدید است.

لیست قیمت 39 مدل بهترین اسپند دود کن در بازار + خرید

چگونه طراحی دکوراسیون معاصر با سبک های دیگر ارتباط برقرار می نماید؟

از آن جا که طراحی دکوراسیون معاصر همواره در حال تحول است، به راحتی با سبک های دیگر، بدون توجه به آنچه هستند، ارتباط برقرار می نماید. تقریباً هر فضایی با هر سبک خاص، به دلیل ماهیت هم زمان بودن، می تواند عناصر دکوراسیون معاصر داشته باشد، یعنی همان طور که طراحی یک فضا برای تغییر ترجیحات، سلیقه ها و نیازهای افراد در حال استفاده از آن، تغییر می نماید، آن تکامل، ذاتاً یک دکوراسیون فضای معاصر را ایجاد می نماید.

دکوراسیون معاصر + دکوراسیون مدرن: فضاهای معاصر هنوز هم می توانند (و اغلب این کار را انجام دهند) عناصر و قطعات مدرن را در خود جای دهند. با این حال، برای ساختن این فضاها به صورت امروزی، قطعات جدید (مانند مبل کم، فرش های پشمی) با دیگر عناصر غیر مدرن (به عنوان مثال، کف بتونی، طراحی دیوار از نوع نقاشی دیواری) مخلوط شده است.

دکوراسیون معاصر + دکوراسیون سنتی: مبلمان سنتی وقتی با عناصر سبک تر ترکیب می شوند، ظاهر و احساس معاصر را به خود می گیرند. به عنوان مثال، چوب بلوند و یک رنگ خاکستری روشن، یک حالت معاصر را به طرز موثری به این جایگاه با منحنی ها و خمیدگی های آن منتقل می نماید.

لیست قیمت 41 مدل بهترین قابلمه تفال با کیفیت عالی + خرید

عناصر و المان های طراحی دکوراسیون معاصر چیست؟

البته ماهیت پویا در طراحی دکوراسیون معاصر، باعث می گردد این بخش نیز از نظر زمانی بسیار متنوع می گردد. اما ما، تمام کوشش خود را خواهیم کرد تا نشان دهیم چه نوع از عناصر، مخصوص طراحی معاصر هستند.

پالت رنگی خنثی و مردانه، عناصر طراحی زنانه تمایل به ریشه در طراحی معاصر ندارند. در عوض، این طراحی، خاموش، بالغ و مردانه تر است. این امر به ویژه در خصوص پالت رنگ صادق است.

خطوط براق، تمیز در طراحی دکوراسیون معاصر پایه گذاری شده است. هیچ چیز در اینجا بیش از حد احساس نمی گردد. وسایل تزئینی به راحتی در فرم های معاصر حذف شده اند. این طراحی شامل مبل های کم و ساده است.

نقاشی های رنگارنگ و یا در سایز عظیم، هنر ملایم ممکن است با یک دیوار گالری هنر معاصر درآمیخته باشد، اما آنچه باعث ایجاد احساس معاصر می گردد، گنجاندن قطعات عظیم نقاشی، غالباً رنگارنگ و یا یک کاغذ دیواری هندسی است.

راهکار های ذخیره سازی هوشمندانه، در طراحی معاصر همه چیز در خصوص راهکار های ذخیره سازی هوشمند، پنهان و یا غیر منتظره است. این موارد شامل راهکار های ذخیره سازی معماری، مانند پشت یا داخل دیوارها و همچنین مبتنی بر مبلمان، مانند کشوهایی است که در این طراحی مجسمه ای در این میز استتار شده اند.

قیمت 41 مدل جای کاغذ یادداشت چوبی و فلزی کاربردی + خرید

منبع: اتاق
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1220

به "آنالیز تفاوت طراحی دکوراسیون معاصر و دکوراسیون مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تفاوت طراحی دکوراسیون معاصر و دکوراسیون مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید