برداشت غلات در شیروان نیازمند 130 دستگاه کمباین

به گزارش سفر به کیش، مدیر جهادکشاورزی شیروان گفت: برای برداشت غلات در این شهرستان خراسان شمالی 130 دستگاه کمباین نیاز است که هماهنگی های لازم با استان گلستان برای انتقال تعدادی از این دستگاه ها اجرا شده است

برداشت غلات در شیروان نیازمند 130 دستگاه کمباین

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار از ، مهران حیاتی مدیر جهادکشاورزی شیروان گفت: یکی از معضلات و دغدغه های فصل برداشت، ماشین آلات کشاورزی و کمباین است که این شهرستان 17 دستگاه کمباین دارد که چهار دستگاه آن سنگین و 13 دستگاه سبک است.

حیاتی با اشاره به پیش بینی رشد چشمگیر تولید غلات این شهرستان در سال جاری نسبت به سال قبل به دلیل بارش های خوب گفت: میزان ریزش گندم در فصل برداشت حداقل، پنج درصد است که سال گذشته این میزان در شیروان چهار درصد بود.

او در خصوص سوخت کمباین ها هم اضافه کرد: روزانه برای کمباین های سبک 200 لیتر و کمباین های سنگین 300 لیتر سوخت لازم است که به صورت فصلی 2 میلیون و 100 هزار سوخت هم به تراکتور ها اختصاص می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با بیان اینکه در فصل برداشت 600 هزار لیتر سوخت برای کمباین ها لازم است گفت: شرکت نفت ماهانه به هر کمباین دار بیش از 6 هزار لیتر سوخت نمی دهد که برخی ها 2 دستگاه دارند که اختصاص سوخت براساس این نوع دستگاه های دروگر باشد.

حیاتی اضافه کرد: برای اینکه در فصل برداشت با کمبود کمباین روبرو نشویم به راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده بدون نامه مدیریت جهاد کشاورزی، اجازه خروج به کمباین ها داده نشود.

مدیر جهادکشاورزی شیروان گفت: همچنین خرید غلات به صورت 24 ساعته است تا با توجه به مسائل کرونا برای رفت و آمد، تجمع و ترافیک ایجاد نشود.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1035

به "برداشت غلات در شیروان نیازمند 130 دستگاه کمباین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت غلات در شیروان نیازمند 130 دستگاه کمباین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید