با متجاوزان به حریم بافت های تاریخی گیلان برخورد می گردد

به گزارش سفر به کیش، معاون میراث فرهنگی اداره کل گیلان: با متخلفان و متجاوزان به حریم بافت های تاریخی استان گیلان برخورد قانونی صورت می پذیرد.

با متجاوزان به حریم بافت های تاریخی گیلان برخورد می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، ولی جهانی 16 بهمن ماه 98 در این خصوص اظهار کرد: متأسفانه بعضی از شهرداران در این استان بدون توجه به قوانین و ضوابط میراث فرهنگی اقدام به صدور مجوز در داخل بافت های تاریخی می نمایند که این مسئله صدمات و آسیب های جبران ناپذیری به بافت های تاریخی وارد آورده است.

او با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی در سال های اخیر مکاتبات متعددی با شهرداری ها درخصوص نگهداری و صیانت از بافت های تاریخی و جلوگیری از هرگونه ساخت وساز غیرمجاز انجام داده اضافه کرد: با این وجود در بعضی از موارد خلاف آن مشاهده شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل این استان توضیح داد: در حال حاضر موضوعات مربوط به بافت های تاریخی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، پایش میدانی آثار و بافت های تاریخی شروع شده و با رصد کلیه مجوزهای صادره در داخل بافت های تاریخی با افرادی که قصور و کوتاهی داشته باشند برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت و حق پیگری موضوع به وسیله مراجع ذی ربط قانونی برای اداره کل میراث گیلان محفوظ خواهد بود.

او در انتها اظهار داشت: این استان دارای بافت تاریخی در شهرها و روستاهای رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، املش، بندر انزلی، ماسوله، انبوه رودبار و امام املش است که پاسخ به استعلام ها در داخل بافت های مذکور بر اساس ضوابط و مقررات مصوب میراث فرهنگی صورت می گیرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 790

به "با متجاوزان به حریم بافت های تاریخی گیلان برخورد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با متجاوزان به حریم بافت های تاریخی گیلان برخورد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید