اپل بابت پنهان کردن ضعف عملکرد باطری جریمه شد

به گزارش سفر به کیش، شرکت اپل برای حل و فصل ادعاهای 33 ایالت آمریکا و منطقه کلمبیا مبنی بر این که گوشیهای آیفون را کند کرده است تا مسائل باطری آنها را پنهان کند و کاربران را به خرید دستگاههای جدید وادار کند، 113 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.

اپل بابت پنهان کردن ضعف عملکرد باطری جریمه شد

این توافق با ایالتهای آمریکا که در راس آنها آریزونا، آرکانزاس و ایندیانا قرار دارند، جدا از توافقی است که اپل در مارس برای پرداخت 500 میلیون دلار به منظور حل و فصل شکایت کاربران آیفون خسارت دیده داشت.

اپل در سال 2016 آپدیت نرم افزاری برای مدلهای سری 6، 7 و SE آیفون منتشر کرد که سرعت پردازنده آنها را آهسته می کرد تا باطریهای قدیمی این گوشیها ولتاژ بالایی به پردازنده ارسال نکنند و باعث از کار افتادن غیرمنتظره گوشی نشوند. ایالتهای آمریکایی مدعی هستند که اپل فریبکارانه عمل کرده و باید یا باطریها را تعویض می کرد یا این مسئله را افشا می کرد.

بر اساس اسنادی که در دادگاه آریزونا تنظیم شده، میلیونها کاربر از این بابت خسارت دیده اند. دادستان کل آریزونا در مصاحبه ای گفت: من و همکارانم تلاش داریم توجه این شرکتهای فناوری بزرگ را جلب کنیم و شاید توافق چند میلیون دلاری با بیش از 30 ایالت توجه آنها را جلب کند.

اپل منکر ارتکاب خلاف شده و حاضر نشد در این باره اظهارنظر کند. این شرکت موافقت کرده است در سه سال آینده اطلاعات صحیحی درباره مدیریت برق آیفون در وب سایت خود، اطلاعیه های آپدیت نرم افزار و تنظیمات آیفون فراهم کند. اطلاعاتی که اپل تا به امروز فراهم کرده، کافی بوده است و اکنون توافقی که با ایالتها داشته است باید توسط دادگاه تایید شود.

تحقیقات گسترده مذکور درباره اپل بخشی از موج تحقیقاتی است که درباره بزرگترین فراهم کنندگان فناوری در جهان به راه افتاده است.

دادستانهای کل 11 ایالت آمریکا ماه گذشته در شکایت ضد انحصارطلبی علیه شرکت گوگل به وزارت دادگستری آمریکا پیوستند و گروهی از دادستانهای کل متشکل از دو حزب حاکم در آمریکا در حال تحقیقات از گوگل و فیس بوک در خصوص شیوه های ضدرقابتی و فریبکارانه آنها هستند.

اپل خاطرنشان کرده بود که آپدیت این شرکت میزان مصرف برق را کاهش داد. این شرکت بابت این رفتار عذرخواهی عمومی کرد و قیمت تعویض باطری را کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، این توافق شامل پنج میلیون دلار برای آریزونا، 24.6 میلیون دلار برای کالیفرنیا و 7.6 میلیون دلار برای تگزاس است. این دو ایالت آخر بیشترین تعداد کاربران آیفون خسارت دیده را داشتند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1319

به "اپل بابت پنهان کردن ضعف عملکرد باطری جریمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل بابت پنهان کردن ضعف عملکرد باطری جریمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید