پیش بینی کاهش 20 درصدی فروش گوشی های هواوی در سال 2020

به گزارش سفر به کیش، هواوی در سال 2019 با وجود تحریم های گسترده آمریکا، سال موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشت زیرا توانست چندین گوشی مجهز به سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل را روانه بازار کند. اما به نظر می رسد مدیران این شرکت در سال 2020 خود را برای کاهش قابل توجه فروش گوشی ها آماده می نمایند.

پیش بینی کاهش 20 درصدی فروش گوشی های هواوی در سال 2020

سایت معتبر The Information به نقل از منابع مطلع خود گزارش داده که مدیران هواوی انتظار دارند فروش گوشی های این شرکت در سال 2020 تا 20 درصد کاهش یابد. در این گزارش آمده که این پیش بینی به اطلاع چندین مدیر شاغل در بخش گجت های مصرفی رسیده است.

منابع موردنظر به سایت The Information گفته اند که در این پیش بینی مشخصا به فروش پایین تر از حد انتظار در اروپا و دیگر بازارهای خارجی اشاره شده است. بر اساس گزارش موردنظر، هواوی انتظار دارد در سال 2020 حدود 190 میلیون گوشی بفروشد در حالی که این رقم در سال 2019 بیش از 240 میلیون بوده است.

افزایش تاثیر تحریم های آمریکا

چنین خبری جای تعجب ندارد زیرا این شرکت قبل از شروع تحریم ها، پیروز شده بود مجوز مربوط به استفاده از سرویس های گوگل را برای چندین گوشی دریافت کند. به همین خاطر بعد از شروع تحریم ها هم این گوشی ها بدون مشکل خاصی به فروش می رفتند و حتی هواوی با تغییر نام بعضی از آن ها، توانست گوشی های به ظاهر جدیدی را عرضه کند. اما در سال 2020 دیگر نمی تواند چنین رویکردی را ادامه دهد.

در عوض، این شرکت چینی به ارائه سرویس های موبایل خود روی آورده است و بنابراین فروش پایین تر از حد انتظار موضوع تعجب آوری محسوب نمی گردد. در هر صورت، کاربران برای خرید گوشی های جدید یا باید با فقدان سرویس های گوگل کنار بیایند یا اینکه به گوشی های قدیمی مجهز به این سرویس ها بسنده نمایند. با توجه به اینکه رقبای قدرتمندی مانند سامسونگ، شیائومی و اوپو گوشی های جدید خود را با سرویس های گوگل و سخت افزار تازه نفس ارائه می دهند، هواوی تا حدی از این رقابت جا می ماند.

در حال حاضر تمام نگاه ها به مراسم معرفی گوشی های هواوی P40 در تاریخ 7 فروردین معطوف شده که بدون سرویس های گوگل روانه بازار خواهند شد. اگرچه خانواده میت 30 هم فاقد این سرویس ها بودند، اما گوشی های P40 اولین آزمایش عظیم این شرکت برای ثابت کردن توانایی های سرویس های موبایل خود است.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 859

به "پیش بینی کاهش 20 درصدی فروش گوشی های هواوی در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی کاهش 20 درصدی فروش گوشی های هواوی در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید