اپل از هدست واقعیت ترکیبی، iOS17 و مک بوک 15 اینچی رونمایی کرد

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، علاوه بر آن مک استودیو و مک پرو نیز آپدیت شدند که در هر دو آنها از تراشه تازه M2 Ultra استفاده شده بود.

اپل از هدست واقعیت ترکیبی، iOS17 و مک بوک 15 اینچی رونمایی کرد

می توان به راحتی ادعا کرد ویژن پرو دستگاه چشمگیر این مراسم بود. این هدست واقعیت ترکیبی مشخصات قدرتمندی دارد از جمله تراشه قدرتمند M2 (در کنار تراشه همراه R1)، نمایشگرهایی با وضوح 4K برای هر چشم و حدود 12 دوربین و حسگر که سبب می گردد هر حرکت ثبت و عکاسی 3 بعدی انجام گردد.

یک نمایشگر خارجی چشمان کاربر را نشان می دهد و هنگامیکه وی از اپ استفاده می نماید، به بقیه نوتیفیکیشن می فرستد.

ویژن پرو با سیستم عامل ویژن OS فعال است که یک پلتفرم مخصوص برای رایانش فضایی است. این ابزار بر محور یک رابط واقعیت ترکیبی سه بعدی است که سبب می گردد اپ ها، تماس های فیس تایم و دیگر قابلیت ها به طور موثر در فضای فیزیکی شناور شوند. کاربر می تواند رایانه مک خود را کنترل کند، بازی رایانشی انجام دهد، از اپ های آی پد با استفاده از نمایشگر مجازی استفاده کند.

البته قیمت این دستگاه مقرون به صرفه نخواهد بود و اپل آن را با برچسب 3499 دلاری می فروشد. هدست مذکور در اوایل 2024 میلادی عرضه می گردد. این ابزار در حقیقت یک رایانه پوشیدنی برای توسعه دهندگان است.

در کنار این دستگاه اپل مک بوک ایر 15 اینچی را رونمایی کرد که نخستین لپ تاپ بزرگ این شرکت برای کاربران عادی است. در این رایانه از تراشه M2، اتصال دهنده MagSafe و دو پورت دوقلوی تاندربولت 4 به کار رفته است. نمایشگر دستگاه 15.3 اینچ و طول عمر باتری آن نیز 18 ساعت است. کارشناسان آن را با ضخامت 0.45 اینچ، نازک ترین لپ تاپ 15 اینچی نامیده اند که فقط 3.3 پوند وزن دارد.

قیمت پایه مک بوک ایر 1299 دلار اعلام شده است.

رونمایی از iOS17 با نوترین قابلیت ها

بعلاوه در این مراسم اپل از سیستم عامل iOS17 نیز رونمایی کرد. این ارتقا روی امتداد قابلیت های آیفون متمرکز است. در این نسخه نوتیفیکیشن های پوستر مانند مخصوص تماس همراه نسخه نوشتاری برای پیغام های صوتی وجود دارد. در بخش پیغام ها، رابط، متن و قابلیت استیکر قدرتمندتر و کنترل های مبتنی بر موقعیت مکانی دقیق تر با دوستان ارائه می گردد.

بعلاوه فیس تایم به کاربران اجازه می دهد پیغام ویدئویی برای مخاطب خود بگذارند. قابلیت اشتراک گذاری براساس مجاورت و بعلاوه اشتراک گذاری تماس نیز ارتقا می یابد. در کنار این موارد اشتراک گذاری AirPlay در هتل ها و بعلاوه با سیستم تفریح خودروها ارتقا یافته است.

سیری نیز از دستورهای پشت سرهمی پشتیبانی می نماید که کلیدواژه سیری در آنها وجود ندارد و از سوی دیگر قابلیت اصلاح اتوماتیک و بعلاوه پیش بینی کلمات نیز بهبود یافته اند.

بعلاوه یک اپ ژورنال نو در iOS17 وجود دارد که به فرد اجازه می دهد فعالیت ها و افکارش را ثبت کند و از سوی دیگر قابلیت ردیابی حالت روحی در بخش Health می تواند به فرد یاری کند تغییرات احساسی مرتبط با شرایط سلامت را شناسایی کند. آیفون بعلاوه با یاری قابلیت StandBy به عنوان یک نمایشگر هوشمند عمل می نماید که اطلاعات مفید را روی ویجت ها نشان می دهد.

iOS17 از آیفون 8 و ایکس پشتیبانی نمی نماید

اپل میخواهد در پاییز سال جاری نو ترین نسخه سیستم عامل خود را برای محصولات مختلفش عرضه کند. مانند همواره نیز بعضی از نسل های قدیمی دستگاه های این شرکت امکان پشتیبانی از نسخه نو را نخواهند داشت.

درهمین راستا iOS17 نیز از آیفون 8 و آیفون ایکس پشتیبانی نمی نماید. به بیان دیگر آیفون کاربر باید مجهز به تراشه A12 یا نسخه های بعدتر آن باشد تا بتواند از iOS17 استفاده کند. بنابراین آیفون های ایکس آر، ایکس اس، ایکس اس مکس، آیفون اس ای و یا بعد دسترسی به این نسخه نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2248

به "اپل از هدست واقعیت ترکیبی، iOS17 و مک بوک 15 اینچی رونمایی کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اپل از هدست واقعیت ترکیبی، iOS17 و مک بوک 15 اینچی رونمایی کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل از هدست واقعیت ترکیبی، iOS17 و مک بوک 15 اینچی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید