اولین اطلاعات از تسلا مدل Y؛ کراس اووری برای فتح بازار دنیا

به گزارش سفر به کیش، فراوری تسلا مدل Y از اواخر سال 2020 شروع می گردد، اما تسلا از هم اکنون اطلاعات زیادی درباره این خودرو منتشر نموده و رقبای خود را به تکاپو انداخته است. برای مثال به تازگی معین شده که قیمت سه نسخه مختلف مدل Y بین 48 هزار تا 61 هزار دلار است که بستگی به پیشرانه خودرو (دیفرانسیل عقب، تمام چرخ محرک و تمام چرخ محرک پرفورمنس) دارد. نسخه استاندارد که قیمت 39 هزار دلاری دارد در بهترین حالت از بهار 2021 در دسترس خواهد بود. این تسلا مدل Y حدود 6 تا 12 ماه بعد به بازار اروپا و چین عرضه خواهد شد.

اولین اطلاعات از تسلا مدل Y؛ کراس اووری برای فتح بازار دنیا

سفارش تمام آپشن های مدل Y هزینه ای معادل 16 هزار دلار برای مدل های غیرپرفورمنس و 14500 دلار برای مدل های پرفورمنس دارد که یعنی یک مدل Y با تمام آپشن ها قیمتی معادل 75500 دلار خواهد داشت. البته اگر آپشن قابلیت رانندگی اتوماتیک یا جایگاه برای 7 نفر را نخواهید 8 هزار دلار در هزینه صرفه جویی خواهید کرد.

شارژ سریع 15 دقیقه ای با قابلیت پیماش 275 کیلومتر یکی از مهمترین ویژگی های این خودرو محسوب می گردد. همچنین امکان خرید پکیج کامل رانندگی اتوماتیک نیز با پرداخت 50000 دلار امکان پذیر خواهد بود. لازم به ذکر است که تسلا مدل Y در واقع بر اساس پلت فرم مدل 3 شکل گرفته است و علیرغم امکان سفارش گذاری در نسخه 7 نفره، خودرویی کوچکتر نسبت به تسلا مدل X قلمداد می گردد. سایر ویژگی های فنی و رفاهی تسلا Y به توضیح زیر است.

قیمت تسلا مدل Yپرفورمنس : 61 هزار دلار

برد تقریبی: 450 کیلومتر

شتاب صفر تا صد: 3.5 ثانیه

سرعت نهایی: 241 کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل تمام چرخ محرک برد طولانی: 52 هزار دلار

برد تقریبی: 450 کیلومتر

شتاب صفر تا صد: 4.8 ثانیه

سرعت نهایی: 217 کیلومتر بر ساعت

قیمت تسلا مدل Y دیفرانسیل عقب برد طولانی: 48 هزار دلار

مسافت تقریبی: 483 کیلومتر

شتاب صفر تا صد: 5.5 ثانیه

سرعت نهایی: 209 کیلومتر بر ساعت

قیمت تسلا مدل Y دیفرانسیل عقب برد استاندارد: 39 هزار دلار

برد تقریبی: 370 کیلومتر

شتاب صفر تا صد: 5.9 ثانیه

سرعت نهایی: 193 کیلومتر بر ساعت

همچنین سپرده لازم برای سفارش مدل Y در آمریکا 2500 دلار است و مشتریان بسته به بازار کشورهای خود باید در اواخر سال آینده میلادی یا اوایل سال 2021 منتظر تحویل دریافت خودرو خود باشند. بدین ترتیب می توان گفت در دنیای پر رقابت امروزی که بسیاری از خودروسازان محصولات خود را به صورت اقساطی و لیزینگی به فروش می رسانند، تسلا در شرایطی قرار گرفته که می تواند ساخته های خود را با مدت زمان بیش از یکسال، پیش فروش نماید. از این رو پیش بینی می گردد که موفقیت قابل توجه تسلا مدل 3 با عرضه مدل Y نیز ادامه یابد.

منبع: MOTOR1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 493

به "اولین اطلاعات از تسلا مدل Y؛ کراس اووری برای فتح بازار دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اطلاعات از تسلا مدل Y؛ کراس اووری برای فتح بازار دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید