انگلیس و کانادا با بازگشت روسیه به جی7 مخالفت کردند

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سران انگلیس و کانادا با بازگشت روسیه به جمع گروه موسوم به جی 7 (هفت کشور صنعتی دنیا) مخالفت کردند- اقدامی که حاکی از عمیق تر شدن اختلاف با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در باب این موضوع است.

انگلیس و کانادا با بازگشت روسیه به جی7 مخالفت کردند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

لازم به ذکر است که ترامپ روز یکشنبه ضمن تعویق برگزاری نشست حضوری جی 7 به میزبانی واشنگتن، این گروه را در قالب فعلی منسوخ خاطرنشان کرد و از لزوم توسعه آن با هدف پاسخگویی به نیازهای روز دنیا سخن گفت.

همچنین وی از تمایل برای دعوت از سران روسیه، هند، کره جنوبی و استرالیا برای حضور در نشست 2020 اطلاع داد.

اکنون، با وجود آنکه ترامپ به صراحت نگفته که خواستار عضویت دائم این کشورها در جی 7 است؛ همینکه نام روسیه را در جمع مدعووین قرار داده، برایش دردسرساز شده است.

روسیه تا سال 2014، عضوی از این گروه بود که در آن موقع جی 8 نامیده می شد. اما بعد از آنکه با برگزاری رفراندوم، شبه جزیره کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد؛ از جانب شرکای غربی طرد شد.

اکنون سران کانادا و انگلیس مدعی هستند که نگرانی از بابت رفتارهای روسیه به قوت خود باقی است و همین امر مانع از احیاء جی 8 می گردد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در این باره مدعی شد: با الحاق کریمه، روسیه به قوانین بین المللی بی احترامی کرد و همین موضوع دلیل اخراج از جی 7 است.

سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم می گوید وی هرگونه پیشنهاد برای پیوستن مجدد روسیه به گروه را وتو خواهد نمود.

این اظهارات در حالی است که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان یک روز قبل از اعلام ترامپ مبنی بر تعویق نشست، به بهانه شیوع کرونا، به دعوت وی مبنی بر مشارکت حضوری در نشست پاسخ منفی داد- اقدامی که می توان آن را کوشش برای به چالش کشیدن قدرت رهبری آمریکا در مسائل دنیای تعبیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 983

به "انگلیس و کانادا با بازگشت روسیه به جی7 مخالفت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس و کانادا با بازگشت روسیه به جی7 مخالفت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید