اقامتگاه بوم گردی کبیر کوه و استقبال گردشگران خارجی

به گزارش سفر به کیش، اقامتگاه بوم گردی کبیرکوه روستای گاومیشان، سال جاری پذیرای حدود 1000 نفر از گردشگران بوده است.

اقامتگاه بوم گردی کبیر کوه و استقبال گردشگران خارجی

اقامتگاه بوم گردی کبیرکوه روستای گاومیشان دره شهر که نام خود را از جاذبه های کبیرکوه و قدمت پل تاریخی گاومیشان گرفته است در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

مژگان مقصودی مسئول این اقامتگاه اعلام کرد:

از ابتدای سال جاری پذیرای حدود 1000 نفر از گردشگران بوده ایم و این اقامتگاه با پخت غذاهای محلی در ظروف سنتی و در اختیار گذاشتن فضایی بکر و سنتی برای اقامت و استراحت در خدمت گردشگران است.

در صورت تمایل گردشگران، لیدر محلی گردشگران را همراهی خواهد نمود. اوج استقبال گردشگران از این اقامتگاه از اسفند تا اردیبهشت است که در طول ماه از 50 تا 100 نفر به این اقامتگاه مراجعه می نمایند.

مسئول اقامتگاه کبیرکوه روستای گاومیشان از اقامت 400 تا 500 نفر در ایام تعطیلات نوروزی در این اقامتگاه اطلاع داد.

این اقامتگاه به محل خوبی برای تبادل فرهنگ و صنایع دستی مردم روستا با گردشگران و بومگردان تبدیل شده و با نمایش و فروش صنایع دستی نیز به اقتصاد روستا یاری می گردد به طوری که تا به امروز برای 10 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

مقصودی از بازدید و اقامت 10 گردشگر از آلمان، استرالیا و سوئیس از اقامتگاه روستای گاومیشان اطلاع داد و خواهان سازماندهی مراکز بوم گردی استان شد و گفت:

انتظار داریم مجوزهای بوم گردی با جمعیت وارده به استان منطبق باشد تا هم بازار رقابت مناسب گردد و هم اینکه عزیزان شاغل در این حرفه هم دلسرد نشوند.

وی ادامه داد:

چون هزینه نگهداری این اقامتگاه ها بالاست و به علت شرایط جغرافیایی گرمسیر منطقه عملاً 3 ماه از سال پذیرای مهمانان هستیم انتظار داریم بازپرداخت تسهیلات دریافتی با توجه به عایدی در نظر گرفته گردد و برای بهسازی و توسعه اقامتگاه، تسهیلاتی با شرایط مناسب در اختیار ما گذاشته گردد، چون شهرستان دره شهر به خاطر دارا بودن آثار باستانی متعدد، طبیعت بکر و زیبا و جاذبه های گردشگری هر ساله پذیرای مهمانان زیادی است و این اقامتگاه ها در صورت توسعه می توانند پذیرای تعداد بیشتری از گردشگران باشند.

مسئول اقامتگاه کبیرکوه روستای گاومیشان توضیح داد:

از رسانه ها و دستگاه های متولی انتظار داریم بیش از پیش در معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی دره شهر کوشش نمایند چون متأسفانه حتی خیلی از هم استانی های عزیز سایر منطقه ها کشور را دیده اند ولی هنوز به شهرستانی مانند دره شهر سفر نکرده اند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2072

به "اقامتگاه بوم گردی کبیر کوه و استقبال گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه بوم گردی کبیر کوه و استقبال گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید