اعلام نام فراوریکننده اولین خودرو برقی کشور ، فراوری یوز ادامه دارد؟

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، طی هفته جاری تصویری از تردد نخستین خودروی برقی در خیابان های تهران منتشر شد. این تصویر به یکی از داغ ترین پست های شبکه های اجتماعی تبدیل شد و به سرعت مورد توجه کاربران مجازی نهاده شد.

اعلام نام فراوریکننده اولین خودرو برقی کشور ، فراوری یوز ادامه دارد؟

یک روز قبل از انتشار تصویر تردد این خودرو، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از دریافت مجوز شماره گذاری برای نخستین خودروی برقی ایرانی اطلاع داد و اظهار کرد که خودروی برقی ایرانی مجوز شماره گذاری و پلاک گرفته و به زودی وارد خیابان ها می گردد.

وی در ادامه بعلاوه تاکید نموده بود که خودروی برقی پلاک گذاری شده، 5 سال زمان برد تا استانداردهای آن اخذ گردد در حالی که خودروهای خارجی به راحتی مجوز ورود به بازار را دریافت می نمایند.

به این ترتیب تردد این خودرو که سورنا ستاری از آن به عنوان خودرویی زیبا یاد نموده بود، به نظر می رسید بیشتر جنبه نمایشی داشت تا استفاده شخصی. در این بین اما بعضی از کاربران در شبکه های اجتماعی با تماشا این خودروها، فرض را بر این گذاشته بودند که واردات خودرو آزاد شده و حالا شاهد تردد دو خودرو baojun e100 و smartfortwo در خیابان های تهران هستند. به طور حتم شباهت خودروی برقی ایرانی به دو خودروی baojun e100 و smart fortwo این فرض کاربران را تقویت نموده است.

خودروی اسمارت فورتوی برقی، خودرویی شهری است که تمامی نیروی آن از باتری تامین می گردد. این خودرو که از نوع خودروهای موتور عقب-محور عقب است، با نام هایی چون اسمارت ای دی و اسمارت ای وی نیز شناخته می گردد.

عرضه نسل نخست آن در سال 2007 در شهر لندن و به تعداد 100 دستگاه شروع شد. تا به امروز چندین نسل از این خودرو در اروپا و آمریکا عرضه شده است. خودروی baojun e100 نیز محصول مشترک شرکت جنرال موتورز با شرکت چینی SAIC است، محصولی الکتریکی که با قیمت 5 هزار دلار در چین عرضه شده است. به این ترتیب خودروی برقی و دو سرنشین که به تازگی مجوز شماره گذاری دریافت نموده و حالا راهی خیابان های تهران شده، بیشتر یادآور تردد دو خودروی baojun e100 و smart fortwo در معابر و خیابان های کشورهای اروپایی، آمریکا و بعلاوه چین است.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1873

به "اعلام نام فراوریکننده اولین خودرو برقی کشور ، فراوری یوز ادامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام نام فراوریکننده اولین خودرو برقی کشور ، فراوری یوز ادامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید