اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 نوید عمر باتری طولانی ساعت های هوشمند را می دهد

به گزارش سفر به کیش، کوالکام جدیدترین تراشه های خود برای گجت های پوشیدنی را معرفی کرد که با نام های اسنپدراگون W5 نسل یک و W5 پلاس نسل یک روانه بازار خواهند شد. تراشه اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1، پیشرفت بزرگی برای ساعت های هوشمند با سیستم عامل Wear OS از نظر عملکرد و کارایی تلقی می گردد و کوالکام ادعاهای زیادی در خصوص عمر باتری طولانی آن دارد.

اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 نوید عمر باتری طولانی ساعت های هوشمند را می دهد

تراشه اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1، با فرآیند ساخت 4 نانومتری فراوری می گردد و همین مقوله، آن را به یک چیپست بسیار کارآمدتر در مقایسه با آنچه که کوالکام در چند سال گذشته عرضه نموده، تبدیل می نماید. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که تراشه اسنپدراگون Wear 2100 و 3100 هر دو با لیتوگرافی 28 نانومتری ساخته شدند. این در حالی است که تراشه اسنپدراگون Wear 4100 با فرآیند ساخت 12 نانومتری فراوری شده است.

با این اوصاف، کوالکام می گوید که اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 نسبت به پلتفرم اسنپدراگون +Wear 4100 بین 30 تا 60 درصد انرژی کمتری مصرف می نماید. در این رابطه، بزرگ ترین بهبود را در بخش نوتیفیکشن های پس زمینه شاهد هستیم که در حدود 57 درصد نسبت به قبل انرژی کمتری مصرف می نماید و بعلاوه تماس های VoLTE، که بزرگ ترین منبع تخلیه باتری ساعت های هوشمند است، با کاهش 34 درصدی مصرف انرژی در این تراشه نو همراه شده است.

باید اشاره کنیم که تراشه اسنپدراگون +W5 نسل 1 از چهار هسته Cortex-A53 و یک هسته کم مصرف Cortex M55 با فرکانس 250 مگاهرتز بهره می برد. بعلاوه کوالکام برای این تراشه از پردازشگر گرافیکی A702 با فرکانس 1 گیگاهرتز استفاده نموده که پیشرفت چشمگیری را نسبت به نسل قبلی اش به شمار می آید. این پردازنده نو از حافظه رم LPDRR4 با فرکانس 2133 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید و به واحد یادگیری ماشینی نو U55 نیز مجهز شده است.

تخمین عمر باتری تراشه اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1

کوالکام در این زمینه و برای نشان دادن تأثیر این تراشه بر روی عمر باتری گجت های پوشیدنی، آزمایشات متعددی با ساعت ها و باتری های با ظرفیت مختلف انجام داده که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

در اولین آزمایش، کوالکام یک ساعت هوشمند مدرن را با باتری 300 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است. پس از انجام تست های مختلف روی این ساعت هوشمند، اندازه عمر باتری این گجت پوشیدنی با تراشه اسنپدراگون +Wear 4100 حدود 28 ساعت تخمین زده شده، اما با تراشه نو اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1، این رقم به 43 ساعت افزایش یافته است.

علت استفاده از باتری 300 میلی آمپر ساعتی در این آزمایش این بود که به طور کلی، میانگین ظرفیت باتری بیشتر ساعت های هوشمند همین اندازه است. به عنوان مثال، ساعت هوشمند فسیل Gen 6 با باتری 300 میلی آمپر ساعتی، عمر باتری 24 ساعته دارد. طبق آماری که شرکت کوالکام منتشر نموده، این گجت پوشیدنی مجهز به اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 در حدود 40 ساعت عمر باتری را به کاربران ارائه خواهد نمود و این دقیقاً همان چیزی است که ما از یک تراشه با لیتوگرافی 4 نانومتری انتظار داریم. برای مقایسه باید اشاره کنیم که گلکسی واچ 4 دارای عمر باتری 40 ساعته با تراشه 5 نانومتری اگزینوس است.

کوالکام بعلاوه در آزمایش بعدی ادعا می نماید که اگر این تراشه نو به عنوان قلب تپنده یک ساعت هوشمند 4G با باتری 450 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته گردد، عمر باتری این ساعت دو روزه و تقریباً 54 ساعته خواهد بود. این در حالی است که تراشه اسنپدراگون +Wear 4100 با همین ظرفیت باتری می تواند تنها 36 ساعت شارژدهی به کاربران ارائه دهد.

در نهایت کوالکام آزمایشی را با یک ساعت هوشمند ورزشی 4G مجهز به باتری 600 میلی آمپر ساعتی انجام داده است. طبق این گزارش، این ساعت مجهز به تراشه اسنپدراگون +Wear 4100 عمر باتری 48 ساعته دارد. اما این در حالی است که ساعت هوشمند مجهز به تراشه نو اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 تا 72 ساعت شارژدهی به کاربران ارائه می دهد. اگر ادعاهای کوالکام صحت داشته باشد، این حجم از شارژدهی بسیار فوق العاده است و تا به حال در هیچ ساعت هوشمند با سیستم عامل Wear OS دیده نشده است.

با این حال، تنها ساعت هوشمندی که احتمال می دهیم به این حجم از شارژدهی نزدیک گردد، گلکسی واچ 5 پرو است که هنوز عرضه نشده است اما انتظار می رود که با باتری 572 میلی آمپر ساعتی روانه بازار گجت های پوشیدنی گردد. باید دید در روزهای آینده چه خبرهای دیگری در خصوص این تراشه نو منتشر خواهد شد.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2097

به "اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 نوید عمر باتری طولانی ساعت های هوشمند را می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 نوید عمر باتری طولانی ساعت های هوشمند را می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید