آیا ریزش مو با داروهای گیاهی درمان می گردد؟

به گزارش سفر به کیش، نوعی گیاه دارویی است که به اکسیر طول عمر معروف است. از روغن هلیله می توان برای درمان ریزش مو استفاده کرد. برای این کار می توانید مقداری ار روغن هلیله سیاه را روی مو های خود بمالید و سپس استحمام کنید.

آیا ریزش مو با داروهای گیاهی درمان می گردد؟

آیا ریزش مو با داروهای گیاهی درمان می گردد؟

درمان ریزش مو با داروهای گیاهی یکی از روش های رایج برای جلوگیری از ریزش مو است. از جمله داروهای گیاهی نقش مهمی دارند می توان به هلیله سیاه، مصطکی، حنا، آب پیاز، ریشه شیرین بیان و غیره اشاره نمود.

آیا شماهم از ریزش مو رنج می برید؟ درمان ریزش مو با دارو های گیاهی یک روش موثر به شمار میرود. در ادامه به معرفی این دارو های گیاهی برای درمان ریزش مو به صورت جداگانه پرداخته می گردد.

هلیله سیاه

هلیله سیاه، نوعی گیاه دارویی است که به اکسیر طول عمر معروف است. از روغن هلیله می توان برای درمان ریزش مو استفاده کرد. برای این کار می توانید مقداری ار روغن هلیله سیاه را روی مو های خود بمالید و سپس استحمام کنید.

گیاه مصطکی

گیاه مصطکی، نوعی درختچه با طبیعت گرم و خشک بوده و برای تقویت مو بسیار مفید است. می توانید پودر مصطکی را با گیاه مورد یا حنا مخلوط نموده و روی سر بمالید. علاوه بر این، می توانید روغن مصطکی را روی سر مالیده و بعد از چند ساعت سر را با آب بشویید.

حنا

حنا کوتیکول های مو را درمان می نماید و در بهبود سلامت ریشه مو موثر است. خرد شدن تار های مو و درخشندگی مو ها یکی از نتایج استفاده از این گیاه است. بعلاوه، PH پوست سر به وسیله حنا متعادل شده و در نتیجه از ریزش موی زودرس جلوگیری می گردد.

پوست سبز گردو

پوست گردو یکی از به صرفه ترین روش های گیاهی درمان ریزش مو است. پودر آن را با آب مخلوط کنید و روی سر قرار دهید. پوسته سبز گردو را می توان همراه حنا یا گیاه مورد هم استفاده کرد. دقت کنید که پوسته گردو، گاهی اوقات رنگ مشکی به مو می دهد.

گیاه مورد

پودر گیاه مورد را به نسبت مساوی داخل روغن کنجد بریزید تا حالت خمیری به دست بیاید. قبل از استحمام می تو انید این خمیر را چند ساعت روی سر نگه داشته و بعد استحمام کنید. پودر دانه گیاه مورد را می توانید با حنا یا روغن آن مخلوط نموده و به پوست سرتان بمالید.

ترکیب حنا، مورد و سدر

ترکیب حنا، مورد و سدر می تواند ریشه مو را محکم می نماید. برای اینکه حنا به سر رنگ ندهد بهتر است 50 گرم حنا را با 150 گرم سدر و 150 گرم مورد ترکیب کنید. این سه گیاه خاصیت ضدالتهابی داشته و به کسانی که پوست سرشان ملتهب است یاری می نمایند.

ترکیب عسل و روغن زیتون

قندی که در عسل وجود دارد آب مو را نگه داشته و باعث حفظ رطوبت مو می گردد. شما می توانید قبل از استحمام مقداری عسل را با روغن زیتون یا روغن بادام تلخ مخلوط نموده و نیم ساعت روی مو ها بمالید.

شنبلیله

در طب سنتی هندوستان، تاکید خاصی بر استفاده از شنبلیله برای درمان فوری ریزش موی سر جود داشته است. تخم شنبلیله علت داشتن پروتئین و اسید نیکوتین تاثیر زیادی در رویش و رشد مجدد مو ها دارد.

دستورالعمل درمان ریزش مو با استفاده از شنبلیه

یک فنجان تخم شنبلیله را در آب بخیسانید و اجازه دهید تا صبح روز بعد خیس بخورد. صبح روز بعد تخم شنبیله ها را آسیاب کنید تا خمیری حاصل گردد. خمیر تخم شنبلیله را روی موهایتان بمالید و موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد از 40 دقیقه مو ها را آبکشی کنید. این دستور العمل را هر روز صبح به مدت یک ماه انجام دهید تا شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن شوید.

درمان ریزش مو با آب پیاز

مواد مغذی فراوان آب پیاز می تواند نازک شدن و شنمایندگی مو ها را به حداقل برساند. مواد مغذی موجود در آب پیاز می تواند فولیکول های مو را تغذیه کند که در نتیجه موجب افزایش حجم، درخشندگی و افزایش رشد مو خواهد شد.

طبق مقاله منتشر شده در مجله Dermatology، حدود 74 درصد از افرادی که به علت ریزش مو تحت درمان با آب پیاز قرار گرفته بودند، به طرز قابل توجهی موهایشان مجددا رشد نموده بود.

نسخه گیاهی شماره 1 درمان ریزش مو با آب پیاز

آب پیاز را به موهایتان بمالید و اجازه دهید موهایتان به مدت 30 دقیقه در این حالت باقی بماند. بعد از 30 دقیقه مو ها را آبکشی نموده و با شامپو بشویید.

نسخه گیاهی شماره 2 درمان ریزش مو با آب پیاز

3 قاشق غذاخوری آب پیاز را با 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. این ماسک ضد ریزش مو باید 30 دقیقه روی موهایتان باقی بماند. مو ها را آبکشی و با شامپو بشویید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از ریزش موی سر + تقویت موی سر با پیاز

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا به علت داشتن انزیم های خاصی، توانایی رشد و تقویت مستقیم مو ها را دارد. استفاده منظم از گیاه آلوئه ورا می تواند در درمان خارش و التهابات پوست سر هم مفید باشد.

نسخه اول درمان ریزش مو با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را روی موهایتان بمالید و اجازه دهید ساعتی روی موهایتان بماند. سپس مو ها را با آب ولرم بشویید. این روش را هفته از 4 مرتبه در هفته تکرار کنید.

نسخه دوم درمان ریزش مو با آلوئه ورا

به پیشنهاد پزشکان سنتی هندوستان خوردن 1 قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا در ناشتا موجب درمان سریع ریزش مو و هم رشد آنها می گردد.

ریشه شیرین بیان

در گذشته، هندی ها از ریشه شیرین بیان برای درمان طاسی مو استفاده می کردند. این گیاه به علت خواص نرم نمایندگی که دارد برای درمان خشکی، شوره مو، ریزش شدید مو ها و هم تسکین التهاب پوست سر مفید است.

نسخه طب سنتی درمان ریزش موی سر با ریشه شیرین بیان

1 قاشق غذاخوری ریشه شرین بیان را داخل یک فنجان شیر بریزید. سپس 4/1 قاشق چایخوری زعفران به آن اضافه کنید. خمیر به دست امده را شب روی موهایتان قرار داده و اجازه دهید تا صبح روی موهایتان بماند. صبح مو ها را بشویید و کاملا آبکشی کنید. این روش درمان ریزش مو را 2 بار در هفته انجام دهید تا بعد از 2 ماه ریزش موهایتان کاملا متوقف گردد.

شما چه راهکارهای خانگی و گیاهی دیگری را برای درمان ریزش مو می شناسید؟ تجربیات و دیدگاه های خود را در قسمت ارسال نظر با مخاطبان ستاره درمیان بگذارید.

منبع:سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1832

به "آیا ریزش مو با داروهای گیاهی درمان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ریزش مو با داروهای گیاهی درمان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید