آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس بازگشت

به گزارش سفر به کیش، آمریکا امروز آدینه رسما بار دیگر به توافق مقابله با تغییرات آب و هوایی پاریس پیوست؛ اتفاقی که باعث تقویت مبارزه جهانی با تغییرات آب و هوایی همچنان که دولت جو بایدن برای اعمال کاهش چشمگیر گازهای گلخانه ای در سه دهه آینده برنامه ریزی می نماید، می گردد.

آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس بازگشت

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دانشمندان و دیپلماتهای خارجی از بازگشت آمریکا به این توافق که 30 روز بعد از دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به این اقدام در اولین روز ریاست جمهوری اش رسمیت یافت استقبال نموده اند.

از زمانی که حدود 200 کشور این توافق مربوط به سال 2015 را به منظور جلوگیری تغییرات فاجعه بار آب و هوایی امضا کردند، آمریکا تنها کشوری بوده که از این توافق خارج شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا این اقدام را در پیش گرفته و ادعا کرد که اقدام در قبال تغییرات آب و هوایی بیش از حد هزینه بر است.

جان کری فرستاده ویژه آب و هوایی دولت آمریکا امروز آدینه در مراسمهای مجازی به مناسبت ورود مجدد آمریکا به این توافق از جمله همراه با سفرا در انگلیس و ایتالیا، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل و مایکل بلومبرگ، فرستاده اهداف بلندپروازانه آب و هوایی سازمان ملل حاضر می شود.

بایدن وعده هموار ساختن مسیری به سمت انتشار صفر گازهای گلخانه ای از سوی آمریکا تا سال 2050 را داده است. دانشمندان گفته اند این هدف در راستای آنچه ضروری است بوده و همچنین تاکید نموده اند که ضروری است تا سال 2030 انتشار دنیای این گازها به میزان نصف کاهش یابد تا جلوی تاثیرات ویرانگر گرمایش دنیای گرفته گردد.

جان کری همراه با جینا مک کارتی، مشاور آب و هوایی داخلی بایدن، در حال تدوین قوانین و مشوق های جدید با هدف تسریع به کارگیری انرژی پاک و فاصله دریافت از سوختهای فسیلی است.

این تدابیر قرار است ستون فقرات هدف بعدی واشنگتن در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای تحت عنوان مشارکت مصمم در سطح ملی را که قرار است قبل از میزبانی بایدن از اجلاس رهبران حوزه آب و هوای دنیا در 22 آوریل اعلام گردد، تشکیل دهند. کنفرانس آب و هوایی بعدی سازمان ملل قرار است در ماه نوامبر در گلاسکو برگزار گردد.

بایدن همچنین به امضای ده ها فرمان اجرایی در ارتباط با تغییرات آب و هوایی پرداخته و همه سازمان های فدرال را برای یاری به شکل دادن به پاسخ دولت به کار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1442

به "آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید