آمار 10 میلیونی گزارش های شهروندان درباره مدیریت شهری ، شکایت ها در دوره حناچی چندروزه رسیدگی می شوند؟

به گزارش سفر به کیش، 10 میلیون گزارش شهروندی تا کنون توسط سامانه 1888 شهرداری تهران ثبت شده است.

آمار 10 میلیونی گزارش های شهروندان درباره مدیریت شهری ، شکایت ها در دوره حناچی چندروزه رسیدگی می شوند؟

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، سید مجتبی موسوی معاف سرپرست سامانه 1888 شهرداری تهران در نشست هم اندیشی ناظرین برتر سامانه 1888 شهرداری تهران، گفت: مأموریت سامانه نظارت همگانی 1888، تضمین اثربخشی و سلامت سازمانی شهرداری تهران از طریق توسعه ارتباطات محیطی با رویکرد عدالت محوری، یادگیری سازمانی و توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری و پاسخگویی درون سازمانی و برون سازمانی است.

سرپرست سامانه 1888 شهرداری تهران از دریافت نزدیک 10 میلیون تماس شهروندان و برگزاری بیش از 430 جلسه ارتباط مستقیم و ارتباط حضوری و تلفنی بیش از 16 هزار شهروند با مدیران شهری تا به امروز خبر داد و گفت: این سامانه تا کنون اقدام به رسیدگی و پاسخگویی به 99 درصد پیام ها کرده و بر اساس آخرین نظرسنجی اجرا شده، عملکرد سامانه 1888 رضایت 81 درصدی شهروندان را به دنبال داشته است.

وی گفت: با اصلاح فرایندهای اجرا شده در سامانه 1888، افزایش سرعت رسیدگی به پیام های شهروندان از 100 روز به 15 روز و بهبود کیفیت رسیدگی به پیام ها از 35 درصد به 86 درصد در مقایسه با سال های نخست راه اندازی سامانه تحقق پیدا کرده است.

موسوی معاف در خصوص چشم انداز سامانه 1888 تا سال 1400 نیز به مواردی نظیر ارتقای نرم افزار همیاران و ایجاد دسترسی برای شهروندان جهت استفاده از این نرم افزار، در حوزه مشارکت و بهره برداری از ناظرین جذب و پرورش یک ناظر سرگروه در هر محله، ایجاد کلید مجزا در شماره تماس 1888 جهت شناسایی و هدایت ناظرین به کانال تخصصی خود، راه اندازی کارگروه ها و نشست های تخصصی ناظرین در مناطق با حضور مدیران ارشد جهت پیاده سازی عملیاتی نقطه نظرات تخصصی شهروندان، قرار دادن محتوای آموزشی مختص ناظرین در سرفصل های آموزشی اداره کل آموزش های شهروندی و ... اشاره کرد.

مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) در 26 اردیبهشت ماه 1385 در راستای توسعه سرمایه های اجتماعی و جلب اعتماد عمومی شهروندان، ایجاد درگاهی واحد برای انعکاس نقطه نظرات مردمی در سازمان شهرداری، اعمال نظارت عمومی شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری، بسترسازی مطلوب در راستا تحقق سلامت اداری و تضمین اثربخشی سازمانی راه اندازی شد.

شعار محوری شهروند مسئول ـ مدیر پاسخگو و تلاش برای ارتقای سطح مشارکت معنادار شهروندان مدنظر این نهاد نظارتی بوده است.

مرکز نظارت همگانی از سال 1390 به ضرورت ضمانت بخشی بیشتر به فعالیت ها و اقدامات نظارتی، با حفظ هویت سازمانی خود در مجموعه سازمانی بازرسی شهرداری تهران ادغام شد و از آن زمان به عنوان سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران (1888) پیام های شهروندان را در چهار قالب انتقاد، شکایت، پیشنهاد و تقدیر و تشکر دریافت می کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 762

به "آمار 10 میلیونی گزارش های شهروندان درباره مدیریت شهری ، شکایت ها در دوره حناچی چندروزه رسیدگی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار 10 میلیونی گزارش های شهروندان درباره مدیریت شهری ، شکایت ها در دوره حناچی چندروزه رسیدگی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید