آغاز پروژه برآورد تپه باستانی کوی کیوان

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: پروژه حدس به منظور تعیین عرصه و حریم تپه کوی کیوان در شهرستان ازنا آغاز شد.

آغاز پروژه برآورد تپه باستانی کوی کیوان

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ جمال سیدی بیشتر بدانید.

سید امین قاسمی 27 مهرماه اظهار کرد: پروژه برآورد تپه باستانی کوی کیوان از هفته گذشته آغاز شده و تا اواسط ماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی شرح داد: نخستین فصل عملیات مشخص عرصه و حریم تپه کوی کیوان در سال گذشته اجرا شده بود اما به دلیل مسائل عدیده ای که برای اراضی مسکونی به وجود آمده بود، برنامه بازنگری آن با تشخیص پژوهشکده باستان شناسی کشور، مجدداً در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: پروژه مذکور به منظور تدقیق عرصه و پیشنهاد حریم برای این اثر تاریخی در حال انجام است و انتظار می رود با مطالعات دقیق باستان شناسی به اهداف مورد نظر نزدیک شویم.

عطا حسن پور، سرپرست پروژه برآورد کوی کیوان نیز در این رابطه گفت: این تپه باستانی در شمال شرق شهر ازنا و حاشیه بافت مسکونی شهر واقع شده است.

وی اضافه کرد: در سنوات گذشته و هنگام تسطیح اراضی به منظور توسعه بافت شهری، صدمات جبران ناپذیری به این اثر تاریخی وارد شد و در حال حاضر با دستور قضایی ادامه کار ساخت وساز در عرصه و حریم این اثر ممنوع شده است.

حسن پور با اشاره به اهمیت حفظ آثار در فرایند توسعه بافت های شهری، افزود: هنگام تسطیح اراضی این محل یک سازه دستکند زیرزمینی نیز کشف شده که پژوهش های بنیادی آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1250

به "آغاز پروژه برآورد تپه باستانی کوی کیوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز پروژه برآورد تپه باستانی کوی کیوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید