آزمایشگاه آموزشی تحقیقاتی شیمی چه کاربردهایی دارد؟، اجرای مراحل اولیه ساخت ژل ضدعفونی

به گزارش سفر به کیش، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن گفت: آزمایشگاه آموزشی شیمی از هفت آزمایشگاه تحقیقاتی ایجادشده در واحد تنکابن بوده که در امر آموزش و تحقیقات دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی فعال است.

آزمایشگاه آموزشی تحقیقاتی شیمی چه کاربردهایی دارد؟، اجرای مراحل اولیه ساخت ژل ضدعفونی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

مسعود قانع در تبادل نظر با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران در سی و یکمین شماره از معرفی ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به تشریح ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن پرداخت.

**

2 هزار و 200 متر مربع فضای آزمایشگاهی و کارگاهی در خدمت دانشجویان و محققان

جک های بارگذاری 200 تنی چه قابلیت هایی دارند؟

از فراوری زالوی طبی خزری تا چشم انتظاری فناورها برای تأمین اعتبار

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، درباره ارزیابی خود از ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی این دانشگاه اظهار کرد: آزمایشگاه آموزشی شیمی از هفت آزمایشگاه تحقیقاتی ایجادشده در واحد تنکابن بوده که در امر آموزش و تحقیقات دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی فعال است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه دستگاه ها و تجهیزات شاخص آزمایشگاهی در دانشگاه خود دارید؟ مطرح نمود: در آزمایشگاه شیمی دستگاه های HPLC و FTIR, گاز کرماتوگرافی، جذب اتمی و در آزمایشگاه های علوم زیستی دستگاه های میکروسانترفیوژ، ترمال سایکلر, PCR و Real time شاخص هستند.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن درباره اینکه دستگاه ها برای چه گروه های تحصیلی و پژوهشی کاربرد دارد، شرح داد: دستگاه های موجود در آزمایشگاه شیمی قابل کاربرد برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های شیمی، تکثیر و پرورش آبزیان، زیست گیاهی، ژنتیک و میکروبیولوژی است. دستگاه های موجود در آزمایشگاه تحقیقات زیست شناسی قابل استفاده برای دانشجویان رشته های ژنتیک، میکروبیولوژی، تکثیر و پرورش آبزیان، محیط زیست و ... است.

قانع با بیان اینکه تا به امروز هیچ کدام از آزمایشگاه های واحد تنکابن به آزمایشگاه همکار استاندارد تبدیل نشده است و به خبرنگاران گفت: در خصوص اقداماتی که تا به امروز برای گسترش دانش آزمایشگاهی و علمی دانشگاه انجام داده ایم، شرکت در کارگاه های ضمن خدمت برای همکاران آزمایشگاه و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان است.

مدیر پژوهش و فناوری واحد تنکابن در پاسخ به این پرسش که با توجه به شعار سال (جهش فراوری) در آزمایشگاه ها و کارگاه های این دانشگاه چه برنامه هایی برای یاری به رونق فراوری دارید، یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه، آزمایشگاه تحقیقات واحد به منظور تهیه و فراوری فرمولاسیون ژل ضدعفونی کننده اقدام نموده که مراحل تأیید اولیه برای ساخت و شرح آن در حال اجراست.

قانع درباره فعالیت های این دانشگاه در زمینه سامانه های ساها و ساتا گفت: تمام اطلاعات مربوط به آزمایشگاه ها، دستگاه ها و کارکنان با درج جزئیات در سامانه ساها ثبت شده است و به دنبال فعالیت در ساتا نیز هستیم.

وی درباره فراوری محصولات بهداشتی و درمانی برای مبارزه با کرونا اظهار کرد: از اسفند 1398 بخش تحقیقات واحد اقدام به تهیه و توزیع محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح نموده است. مراحل اولیه ساخت ژل ضدعفونی کننده دست نیز اجرا و برای اخذ تأییدیه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات اولیه صورت گرفته است.

4103/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1171

به "آزمایشگاه آموزشی تحقیقاتی شیمی چه کاربردهایی دارد؟، اجرای مراحل اولیه ساخت ژل ضدعفونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه آموزشی تحقیقاتی شیمی چه کاربردهایی دارد؟، اجرای مراحل اولیه ساخت ژل ضدعفونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید