140 هکتار گلخانه در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

به گزارش سفر به کیش، مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج مجتمع گلخانه ای محصولات کشاورزی با وسعت 140 هکتار در این استان در حال اجراست.

140 هکتار گلخانه در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سید صمد منصوری چهارشنبه 20 آذر اضافه کرد: از این تعداد مجتمع گلخانه ای 52 هکتار در گچساران، 33 هکتار کهگیلویه، 34 هکتار باشت و 19 هکتار در بهمئی است.

وی اعلام کرد: با بهرهبرداری از این تعداد مجتمع گلخانهای بیش از یکهزار نفر مشغول خواهند شد.

منصوری ابراز کرد: عملیات اجرایی مجتمع گلخانهای ماهور باشت به مساحت 28 هکتار در دولت تدبیر و امید شروع شده و هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح تاکنون بیش از 31 میلیارد ریال هزینه شده و 20 میلیارد دیگر برای تکمیل این طرح احتیاج است.

منصوری توضیح داد: عملیات اجرایی طرح گلخانه فدک باشت در سال 85 در زمینی به مساحت 34 هکتار شروع و بعد یک سال با پیشرفت 30 درصد راکد ماند.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی این طرح پس از چند سال توقف از سر گرفته شد و هم اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منصوری با بیان اینکه پنج میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی به این طرح در نظر گرفته شده گفت: تاکنون بیش از 10 هکتار از این مجتمع به فعالان بخش کشاورزی واگذار شده است.

وی توضیح داد: تاکنون بیش از 28 میلیارد ریال در زمینه های زیر ساخت های این طرح مالی هزینه شده است.

منصوری گفت: بیش از پنج میلیارد دیگر برای راه اندازی این طرح احتیاج است.

وی ادامه داد: مجتمع 33 هکتاری گلخانه ای کهگیلویه هم اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پنج میلیارد ریال برای این طرح سال جاری در نظر گرفته شده است.

منصوری توضیح داد: برای راه اندازی پنج مجتمع های گلخانهای محصولات کشاورزی استان 60 میلیارد ریال تسهیلات احتیاج است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این طرح ها کشت های سبزی و صیفی از فضاهای باز به گلخانهای انتقال خواهد یافت گفت: سهولت استفاده از شیوه آبیاری نوین و بهینه سازی مصرف انرژی از مزایای کشت های گلخانه ای است.

وی مجتمع 24 هکتاری ناصرآباد را از دیگر طرح های گلخانه ای در حال احداث گچساران ذکر کرد و اضافه کرد: پس از اجرای زیر ساخت ها، این طرح ها به سرمایه گذاران با اولویت مردم بومی واگذار خواهد شد.

منصوری توضیح داد: پرداخت تسهیلات برای خرید تجهیزات و احداث از برنامه های حمایتی جهاد کشاورزی برای حمایت از فراوریکنندگان و سرمایه گذاران این بخش است.

کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت و اقلیمی چهار فصل نقش مهمی در تأمین احتیاجهای ضروری بازار استان های جنوبی کشور دارد.

سالانه 800 هزار تن انواع محصول کشاورزی در 270 هزار هکتار زمین کشاورزی این استان فراوری می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 611

به "140 هکتار گلخانه در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "140 هکتار گلخانه در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید