هیوندای سانتافه 2019 سوئیچ ندارد ، مبتنی بر سیستم ردیابی اثر انگشت ، ضریب خطای 1 در 50 هزار

به گزارش سفر به کیش، هیوندای گفت که برای مدل سانتافه 2019 از سوئیچ فیزیکی استفاده نخواهد کرد و این ماشین بر اساس سیستم ردیابی اثر انگشت کار می نماید.

هیوندای سانتافه 2019 سوئیچ ندارد ، مبتنی بر سیستم ردیابی اثر انگشت ، ضریب خطای 1 در 50 هزار

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، استفاده از سیستم هایی که اثر انگشت یا چهره کاربر را تشخیص می دهند چندان جدید نیست. اما این نخستین بار است که هیوندای رسما استفاده از این سیستم را در سانتافه 2019 تایید می نماید.

این سیستم شامل دو سنسور اثر انگشت جداگانه خواهد بود که یکی در دستگیره درب و یکی روی دکمه استارت تعبیه شده است. راننده برای استفاده از خودرو باید هر دو اسکنر را راه اندازی کند، البته برخی معتقدند سانتافه زیاده روی نموده چرا که رانندگان هنوز مجبورند دستگیره های درب را بگیرند و دکمه های حرکت سنتی را فشار دهند.

برخی از وسایل نقلیه اجازه می دهد از کلید های مختلف برای تنظیمات خودرو بهره ببرید. برای مثال کلیدی برای تشخیص این که آیا ، موقعیت جایگاه مناسب است یا برنامه های رادیویی مورد علاقه شما پخش می شوند یا نه و حتی درجه حرارت محیط داخلیخودرو مورد پسندتان است یا خیر.

البته سیستم اثر انگشت هیوندای همین سطوح شخصی سازی را ارائه می دهد، اما این خدمات را تنها را بر اساس اثر انگشت راننده ارائه می نماید. به لحاظ نظری، جعل اثر انگشت هنوز هم امکان دسترسی به ماشین را فراهم می نماید اما طبق گفته هیوندای، سیستم خودرو در قسمت های مختلف انگشت را اندازه می گیرد وبعید است که اشتباه کند. بنابراین، اگر کسی یک اثر انگشت جعلی به ماشین نشان دهد، ماشین باید قادر به گفتن این که راننده واقعی نیست، باشد. شرکت سازنده می گوید، احتمال این که تکنولوژی هیوندای اثر انگشت را اشتباه شناسایی کند، 1 در 50،000 است.

هیوندای می گوید که قصد دارد این تکنولوژی را در بازارهای منتخب به کار گیرد و احتمالا چین یکی از همین بازارهای منتخب است.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 118

به "هیوندای سانتافه 2019 سوئیچ ندارد ، مبتنی بر سیستم ردیابی اثر انگشت ، ضریب خطای 1 در 50 هزار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای سانتافه 2019 سوئیچ ندارد ، مبتنی بر سیستم ردیابی اثر انگشت ، ضریب خطای 1 در 50 هزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید