معرفی خودرو کانسپت جگوار باعث اختلاف نظر شده است
به گزارش سفر به کیش، جگوار، سازنده خودروهای لوکس، با رونمایی از خودروی برقی مفهومی (کانسپت) نو خود، مانند پیش آگهی ویدیویی جنجالی که اخیرمنتشر نموده بود، باعث اختلاف نظر در میان ناظران شده است.
بعضی از صاحبنظران در رسانه های اجتماعی گفتند که خودروی تازه جگوار تیپ صفرصفر (00) هیجان انگیز و کاملا خیره نماینده است، در حالیکه دیگران به طراحان جگوار توصیه کردند به میز طراحی برگردید.
این کارخانه خودروسازی که بزرگترین تحول تاریخ خود را شروع نموده است، ماه گذشته قبل از اعلام قصد خود برای فراوری یک مدل فقط برقی، در یک پیش آگهی در شبکه های اجتماعی لوگوی تازهی را معرفی کرد.
بسیاری از منتقدان خاطرنشان کردند که این ویدیو تبلیغاتی یک خودروی واقعی را نشان نمی دهد، اما بعضی دیگر این شرکت را به خاطر رویکردی جسورانه تحسین کردند.
ماه گذشته و در سرشروع فراوری یک خودرو فقط برقی برای فروش در سال 2026، جگوار فروش خودروهای تازه جگوار را در بریتانیا متوقف کرد.
فروش خودروهای این شرکت در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است و بعضی استدلال نموده اند که از آنجایی که آن وجهه سنتی که از گذشته به ارث برده ظاهرا دیگر جاذبه ندارد، تغییر چهره شرکت است که باخت آن محدود است.
در پی موجی از تبلیغات در پی انتشار ویدیو تبلیغاتی ماه گذشته، جگوار از مردم خواست که در خصوص تغییر برند این شرکت که سابقه ای بیش از یک قرن دارد، اعتماد نمایند و پیشداوری ننمایند.
خودرو تیپ صفرصفر که در یک نمایشگاه هنری در میامی از آن رونمایی شد یک خودروی مفهومی است و بنابراین برای فروش عمومی فراوری نخواهد شد.
با این حال، این خودرو بیانگر گرایش مدل های تازه جگوار است که پیش بینی می گردد در زمان فروش بیش از 100 هزار دلار قیمت گذاری شوند.
جری مک گاورن، مدیر بخش خلاقیت جگوار، گفته است که از توجهی که جگوار تازه به خود جلب نموده خوشنود است.
او گفت: این مدل تا کنون احساسات ناظران را برانگیخته است و این روند ادامه خواهد یافت. او اضافه نموده است که: جگوار تمایلی ندارد که همه آن را دوست داشته باشند.
اما کارل برائر، تحلیلگر صنعت خودرو، نسبت به رویکرد تازه شرکت بدبین است. او خبرنگار گفت که به نظر می رسد این شرکت میراث گذشته جگوار را فدای امید به آینده ای بهتر می نماید.
برای مطالعه بیشتر با canadacondohub.com: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.
او اضافه نمود: فکر نمی کنم که این تصمیم درست باشد.
خیلی بزرگ است
بئاتریکس کیم، مدیر مرکز تحقیقات خودرو، به خبرنگار گفت که این خودروی مفهومی خیلی بزرگ و خیلی غیرواقعی است.
خانم کیم با اشاره به اینکه برندهای متعدد خودروهای بزرگ در بازار وجود دارند و خودروهای برقی نمی توانند فقط برای ثروتمندان فراوری شوند اضافه نمود: این راه درستی نیست.
او گفت: البته جگوار یک برند لوکس است. اما من فکر نمی کنم که این مسیری باشد که جگوار در زمان حاضر به آن احتیاج داشته باشد، زیرا فراوری انبوه را هم از دست می دهد و این خودرو برای فراوری انبوه نیست.
اما اندی پالمر، مدیرعامل سابق شرکت استون مارتین و شرکت نیسان، گفت که ضروری است جگوار تغییر کند، زیرا مدت مدیدی است که به عنوان یک برند، ناکام بوده است.
او طرح تازه را یک تغییر جهت شجاعانه توصیف کرد هرچند پذیرفت که این تغییر جهت خیلی بزرگ است.
او گفت: تبلیغات در خصوص خودروهای الکتریکی باید بر ارزان تر شدن آنها متمرکز باشد اما جگوار در این مورد در مسیر عکس حرکت می نماید.
با این حال وی اضافه نمود: برایشان آرزوی پیروزیت دارم و واقعا امیدوارم پیروز شوند.
شرکت جگوار لندرور گفته است که تصمیم برای توقف فروش خودروهای تازه جگوار در بریتانیا در ماه گذشته اقدامی عمدی برای ایجاد فضای تنفس قبل از رونمایی از شکل تازه خود بوده است.
این شرکت در سال 2021 انتقال خط فراوری خود به ساخت خودروهای برقی را گفت و گفت که هر سه کارخانه خود در بریتانیا را به عنوان بخشی از این استراتژی فعال نگه داشته است.
خودرو جگوار ضعیف ترین حلقه در گروه فراوریی جگوار لندرور است که تقریبا از یک دهه پیش در مالکیت تاتا موتورز قرار داشته است.
در سال 2018، فروش خودرو جگوار به 180 هزار دستگاه رسید اما در سال گذشته این رقم به 67 هزار کاهش یافت.
اوایل امسال شرکت جگوار لندرور گفت که به بالاترین سود از سال 2015 دست یافته اما کسب این سود ناشی از فروش دو خودرو رنج روور و لندرور دیفندر بوده است.
منبع: انتخاب