مسائل تامین مواد اولیه کلاش بافان شهر مریوان برطرف می گردد

به گزارش سفر به کیش، ایرنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، مسائل تامین مواد اولیه کلاش بافان شهر مریوان برطرف می گردد.

مسائل تامین مواد اولیه کلاش بافان شهر مریوان برطرف می گردد

فرهاد حامدی در جلسه هم اندیشی و برطرف مسائل تأمین مواد اولیه کلاش بافان شهرستان مریوان اظهار کرد: مریوان در بسیاری از رشته های صنایع دستی دارای معروفیت و اعتبار جهانی است و یکی از این حرفه های خاص و پردرآمد که تعداد زیادی از مردان و زنان سخت کوش و هنرمند این دیار به وسیله آن امرار معاش می نمایند، بافت کفش های محلی کلاش است.

وی اضافه نمود: این شهر با بیش از چهار هزار هنرمند، بیشترین بافنده کلاش را در استان دارد، به طوری که بیشترین آکادمی های کلاش بافی، کارگاه های فراوری کلاش و فروشگاه های کلاش در این شهرستان فعال هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه عدم تأمین مواد اولیه (نرینه) از جمله چالش ها و موانع پیش روی فعالان این عرصه است، یادآور شد: تمام موارد مربوط به تهیه (نرینه) زیره کلاش طبق قوانین دامپزشکی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر حمایت از صنعت گران این عرصه گفت: امید است با استفاده از ظرفیت ادارات ذیربط، موانع و مسائل تامین مواد اولیه فعالان این بخش به زودی مرتفع و زمینه رونق و فراوری آن مهیا گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2274

به "مسائل تامین مواد اولیه کلاش بافان شهر مریوان برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل تامین مواد اولیه کلاش بافان شهر مریوان برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید