مرکز نوآوری دانشگاه ارومیه ماه های آینده راه اندازی می گردد خبرنگاران

به گزارش سفر به کیش، مدیر مرکز رشد دانشگاه ارومیه گفت: مرکز رشد دانشگاه در گذشته دچار بی مهری هایی شده بود؛ اما اخیرا این مرکز مورد توجه قرار گرفته در این راستا، قرار است پردیس شهر دانشگاه ارومیه تبدیل به مرکز نوآوری گردد.

مرکز نوآوری دانشگاه ارومیه ماه های آینده راه اندازی می گردد خبرنگاران

جعفر زنوزی، مدیر مرکز رشد دانشگاه ارومیه در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان آذربایجان غربی گفت: یکی از مشکلاتی که در سطح استان با آن مواجهه هستیم عدم حمایت و توجه به شرکت های دانش بنیان است.

زنوزی بیان کرد: در مرکز رشد دانشگاه 2 شرکت دانش بنیان مستقر است. برای ترویج بیشتر شرکت های دانش بنیان در استان با یکی از کارگزار های معاونت علمی و فناوری صحبت کردیم تا بتوانیم با مشاوره دادن به شرکت ها گرید دانش بنیانی را از معاونت علمی و فناوری بگیریم. برخی از شرکت های استان توانایی دانش بنیانی دارند، اما در این زمینه هدایت نشده اند.

زنوزی اضافه کرد: مرکز رشد دانشگاه ارومیه از سال 82 فعال است و در برهه از زمان دچار بی مهری های شده بود و همین امر باعث کاهش فعالیت های مرکز شده بود است. اخیرا این مرکز مورد توجه قرار گرفته دراین راستا، برای توسعه این مرکز قرار است پردیس شهر دانشگاه ارومیه که فضای 13 هکتاری دارد تبدیل به مرکز نوآوری گردد.

وی ادامه داد: محتوای مرکز نوآوری دانشگاه ارومیه آماده است؛ اما منتظر آماه سازی ساختمان های مربوط به این مرکز هستیم تا تیم های دانشجویی ایده پرداز در این مرکز مستقر شوند.

زنوزی خاطر نشان کرد: یکی دیگه از اقداماتی مرکز رشد دانشگاه برگزاری دوره های منتورینگ است که مختص اساتید و شرکت های موفقی که از مرکز رشد خارج می شوند و در پارک علم و فناوری مشغول به فعالیت خواهند شد و در کنار این دوره ها، دوره مهارت افزایی هم برگزار می گردد.

وی در سرانجام گفت: در کشور فضای برای ایجاد اکوسیستم کار آفرینی وجود دارد، در استان این فضا کمتر هست البته از استان های دیگر عقب نیستیم و در کوشش هستیم که در چند ماه آینده بتوانیم خیرهای خوبی در حوزه کارآفرینی در استان داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1555

به "مرکز نوآوری دانشگاه ارومیه ماه های آینده راه اندازی می گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری دانشگاه ارومیه ماه های آینده راه اندازی می گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید