بازسازی ساختمان: بازسازی اضطراری ساختمان انبار نمک شاهرود آغاز می گردد

به گزارش سفر به کیش، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، بازسازی اضطراری ساختمان انبار نمک شاهرود آغاز می گردد.

بازسازی ساختمان: بازسازی اضطراری ساختمان انبار نمک شاهرود آغاز می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حمیدرضا دوست محمدی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان) در بازدید از ساختمان انبار نمک شاهرود گفت: قسمتی از پلاک تاریخی ساختمان انبار نمک شاهرود از ناحیه بام دچار آسیب شده است و احتیاج به بازسازی اضطراری دارد.

او اضافه نمود: در بخشی از ضلع غربی این پلاک تاریخی به علت حبس رطوبت در فضای زیرین سقف و دیوارکشی غیر اصولی گذشته برای جداسازی فضاهای داخلی، بخشی از فضای داخلی کاملاً مسدود شده بود و همین علت باعث حبس رطوبت و آسیب به پی بنا شده بود.

دوست محمدی ادامه داد: مقرر شد با فوریت، دیواره های الحاقی جدا کننده به صورت کاملاً فنی و مرحله ای برچیده گردد و در حین عملیات نیز با اجرای شمع زنی، با برطرف خطر از پی دیوار و ستون ها، کار بازسازی و سپس بازسازی بام و ایزوله مجدد با مصالح کاهگل انجام گردد.

انبار تاریخی نمک شاهرود به شماره 31142 در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است.

بنای تاریخی انبار نمک که در نزدیکی میدان مرکزی شاهرود در ابتدای خیابان شهدا واقع شده و در مساحتی حدود 550 متر مربع مربوط به دوره قاجار است. وجه تسمیه این بنا به علت اینکه حدود 60 سال انبار نمک بوده، نام انبار نمک را به خود اختصاص داده و در قدیم به عنوان بارانداز بازار تاریخی شاهرود استفاده میشده است.

منبع: همگردی
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1882

به "بازسازی ساختمان: بازسازی اضطراری ساختمان انبار نمک شاهرود آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: بازسازی اضطراری ساختمان انبار نمک شاهرود آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید