قیمت قانونی هرکیلو گرم مرغ چند است؟ ، دلایل قیمت متفاوت مرغ در مغازه ها

به گزارش سفر به کیش، با وجود اینکه چندی پیش بنابر تصمیم دولت نرخ مصوب مرغ به 63 هزارتومان تغییر کرد، ولی آنطور که مشاهدات میدانی نشان می دهد بعضی از مغازه ها این نرخ را رعایت نکرده و بالاتر از نرخ مصوب اقدام به فروش می نمایند.

قیمت قانونی هرکیلو گرم مرغ چند است؟ ، دلایل قیمت متفاوت مرغ در مغازه ها

به گزارش خبرنگاران، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در پاسخ به این سئوال که چرا مرغ گرم در بعضی مغازه ها بالاتر از نرخ مصوب عرضه می گردد؟ گفت: قیمت هر کیلو مرغ گرم برای مصرف نماینده 63 هزار تومان است، اما اینکه در بعضی مغازه ها مرغ با قیمت بالاتر عرضه می گردد به علت افزایش قیمت در مبدا است.

مهدی یوسف خانی ادامه داد: بعضی مرغداران بر اساس قیمت مصوب تازه هم مرغ را عرضه نمی نمایند. با مرغ 63 هزار تومانی، تولیدنماینده باید مرغ زنده را با قیمت 42 هزار تومان به کشتارگاه بدهد، ولی مرغدار حدود 3000 تومان بالاتر یعنی 45 هزار تومان مرغ زنده می فروشند که این 3000 تومان، قیمت مرغ گرم کشتار شده را 4500 بالاتر می برد. یعنی اینکه گاهی مرغ به حدود 68 تا 69 هزار تومان می رسد، به علت افزایش قیمت در مرغداری ها است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی افزود: با این وجود علت نمی گردد که مغازه داران با قیمت های بالا بفروشند. مغازه داران و مراکز عرضه نباید مرغ را بیش از 58 هزارتومان به صورت عمده خریداری و بیش از 63 هزار تومان عرضه نمایند. این نرخ قانونی است و همه ملزم به رعایت آن هستند.

  • قیمت تازه تخم مرغ در بازار | یک شانه 30 عددی چند شد؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2154

به "قیمت قانونی هرکیلو گرم مرغ چند است؟ ، دلایل قیمت متفاوت مرغ در مغازه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت قانونی هرکیلو گرم مرغ چند است؟ ، دلایل قیمت متفاوت مرغ در مغازه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید