فضای هنری خوزستان زیرساخت لازم را ندارد

به گزارش سفر به کیش، پوریا منجزی در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد: باید در خوزستان چتر حمایتی برای هنرمندان وجود داشته باشد تا از خروج آنها از این استان جلوگیری گردد.

فضای هنری خوزستان زیرساخت لازم را ندارد

منجزی اضافه کرد: بسیاری از هنرمندان تئاتر و دیگر شاخه های هنری که از خوزستان مهاجرت نموده اند، انگیزه ای برای بازگشت به استان ندارند. موضوعات مهمی همچون؛ بدی آب و هوا، بی توجهی و همراه نبودن مسئولان، نبود سالن های استاندارد و دیگر مسائل به صورت زنجیروار باعث می گردد، هنرمندان انگیزه ای برای بازگشت نداشته باشند.

وی همچنین گفت: یک هنرمند هم مانند یک فوتبالیست باید از دوران کودکی آغاز به فعالیت کند. به غیر از بعضی استثنائات در این هنر نمی گردد، یک فرد 30 ساله فعالیت خود را آغاز و به ستاره تبدیل گردد. زیرساخت هنری باید برای سنین پایین تا بزرگسال در اهواز مهیا باشد.

این بازیگر و کارگردان ساکن کانادا با بیان اینکه باید به تئاتر کودک توجه ویژه ای گردد، گفت: مسئولان باید هنر را بشناسند و با قدرت در این خصص تصمیم گیری نمایند. تئاتر کودک بسیار مهم و پرورش دهنده نسلی جدید و نخبه برای آینده فضای هنری ما است.

منجزی شرح داد: در استان سلسله مراتب فرهنگی نیز رعایت نمی گردد. هیچ مسیری برای پیشرفت به طور طبیعی طی نمی گردد. باید فضای هنری را خالی از تصمیم گیری های سیاسی کرد.

به گزارش خبرنگاران، پوریا منجزی هنرمند اهوازی ساکن کانادا که در آثاری همچون زمستان گرم، ماهورا، بازگشت، روباه، این خانه من نیست به عنوان بازیگر، عکاس حضور داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 499

به "فضای هنری خوزستان زیرساخت لازم را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای هنری خوزستان زیرساخت لازم را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید