فروش دوباره پراید در صورت موافقت مراجع فرادستی

به گزارش سفر به کیش، معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به افزایش قیمت پراید در بازار، گفت: این خودروساز آماده است در صورت لزوم و موافقت مراجع فرادستی فروش پراید را برای تنظیم بازار از سر بگیرد.

فروش دوباره پراید در صورت موافقت مراجع فرادستی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حسین کاظمی اضافه نمود: اتفاقی که پس از توقف فراوری محصولاتی مانند پیکان و زانتیا افتاد، در مورد خودرو پراید نیز رخ داد و با انتشار خبر توقف فراوری، قیمت آن در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا نموده است.

وی با بیان اینکه سال هاست صنعت خودرو ایران به ویژه گروه خودروسازی سایپا به دلیل فراوری خودرو پراید مورد نقد ها و تخریب های زیادی قرار گرفته، گفت: با وجود اینکه بسیاری از این انتقاد ها معطوف به استفاده غیرمنطقی از یک خودرو درون شهری در جاده های برون شهری بود، اما سایپا با هدف احترام به خواسته عمومی جامعه و در راستای ارتقای سطح کیفی سبد محصولات خود اقدام به خروج این خودرو از خط فراوری کرد.

کاظمی گفت: این قیمت های سرسام آور خودرو ها از جمله پراید هیچ ارتباطی به شرکت خودروساز ندارد و توسط واسطه ها و مالکان خودرو ها و یا با قیمت سازی سایت های مجازی انجام می گردد.

وی ادامه داد: جوسازی و نقش آفرینی واسطه های بازار پس از توقف فراوری دو مدل خودرو پراید باعث شد قیمت این خودرو در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کند. این در حالی است که در همه کشور ها وقتی فراوری یک محصول به دلیل فناوری قدیمی متوقف می گردد، میزان استفاده و در نتیجه قیمت آن کاهش چشمگیر پیدا می نماید.

این مسوول سایپا افزود: پس از انتشار خبر توقف فراوری پراید و افزایش قیمت ها در بازار، بعضی از منتقدان فراوری آن، تغییر رویکرد داده و بیان می نمایند که با خروج پراید، به عنوان ارزان ترین خودرو کشور، بخشی از جامعه توان خرید خودرو را از دست می دهد.

کاظمی با بیان اینکه در روز های اخیر پیشنهاد هایی به سایپا برای عرضه دوباره این خودرو به منظور تنظیم بازار ارایه شده، اعلام نمود: فراوری دو مدل پراید 132 و 111 متوقف شده، اما خط فراوری پراید 131 برای انجام تعهدات قبلی همچنان فعال است و با افزایش ظرفیت آن و برای کاهش قیمت ها می توان عرضه پراید را از سر گرفت.

معاون فروش سایپا بیان داشت: فراوری مجدد خودرو پراید مستلزم دریافت مجوز های لازم از نهاد های ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست و پلیس راهور است که در صورت صدور این مجوز ها و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار، سایپا آمادگی عرضه دوباره پراید را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1008

به "فروش دوباره پراید در صورت موافقت مراجع فرادستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش دوباره پراید در صورت موافقت مراجع فرادستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید