ضرورت پاکسازی بافت جهانی یزد از خودروها

به گزارش سفر به کیش، مدیر حمل و نقل پاک شهرداری یزد با اشاره به حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی وین اتریش در شهر جهانی یزد، گفت: این گروه معتقد بودند که بافت تاریخی با تردد خودروها در آینده به یقین دچار آسیب خواهد شد.

ضرورت پاکسازی بافت جهانی یزد از خودروها

مهدی شهریاری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این که تبادل تجربیات کشورهای مختلف جهان در زمینه حمل و نقل پاک یکی از راه های توسعه شهر جهانی یزد خواهد بود، اظهار کرد: همکاری هایی در سطح بین المللی منجر به توسعه و تبادل تجربیات هر دو کشور خواهد شد و از طرفی در زمینه تبدیل بافت تاریخی به محورهای پیاده راه نیز بسیار راهگشاست.

وی از حضور هیأتی 30 نفره از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی وین اتریش در یزد اطلاع داد و توضیح داد: این گروه که به سرپرستی و همراهی پروفسور کنوفلاخر رئیس پژوهشکده حمل و نقل و مهندسی ترافیک این دانشگاه و محمدصادق امنیان یکی از اعضای پژوهشکده اتریش وارد یزد شدند، در بازدید از بافت تاریخی به آنالیز مسائل حمل و نقل بافت تاریخی پرداختند.

این مسئول افزود: این گروه معتقد بودند که بافت تاریخی با تردد خودروها در آینده به یقین دچار آسیب خواهد شد لذا باید ضمن پاک سازی این میراث جهانی از خودروها، پیاده محوری و به ویژه دوچرخه سواری به عنوان محبوب ترین شیوه حمل و نقلی پاک، به سرعت اجرایی گردد.

وی در ادامه بهره مندی از تجریبات نیاکان در تعامل با طبیعت را یک اصل مهم برشمرد و اظهار داشت: برای بهینه کردن مصرف انرژی، راهکاری جز توسعه حمل و نقل پاک وجود ندارد و تحقق این مهم یکی از مهمترین و مؤثرترین اقداماتی است که منجر به حفظ بافت جهانی و تاریخی شهر یزد خواهد شد.

شهریاری افزود: این نوع از حمل و نقل از سویی دیگر، نه تنها برای سلامت شهروندان مفید خواهد بود بلکه از مزایای دیگری همچون کاهش آلودگی هوا و ترافیک، جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان، تقویت نشاط اجتماعی و ایجاد مشاغل پاک برخوردار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 181

به "ضرورت پاکسازی بافت جهانی یزد از خودروها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت پاکسازی بافت جهانی یزد از خودروها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید