زد و خورد پلیس و معترضان در بارسلون؛ 53 زخمی و لغو 108 پرواز

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران آنلاین:حکم دیوان عالی اسپانیا برای محکومیت 12 تن از رهبران جدایی طلب به جرم ترغیب غیر قانونی استقلال کاتالونیا، پلیس با معترضان خشمگین در جنوب بارسلون و همچنین مقابل فرودگاه درگیر شد.

زد و خورد پلیس و معترضان در بارسلون؛ 53 زخمی و لغو 108 پرواز

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس بارسلون با گلوله پلاستیکی و باتوم معترضان را سرکوب کرد و سرویس وضعیت اضطراری این منطقه از مجروح شدن 53 تن در تجمعات داخل فرودگاه بارسلونا-ال پرات اطلاع داد.

پلیس در جنوب بارسلون هم با باتوم و گاز اشک آور سعی در متفرق کردن معترضان داشت.

معترضان در بارسلون پس از آن که 12 تن از سیاستمداران کاتالونیا و فعالان به جدایی طلبی محکوم شدند و 9 تا 13 سال حبس گرفتند، به خیابان ها ریختند. چهار تن از آنان همچنین اتهام سوءاستفاده از اموال دولتی را دارند. سه تن دیگر هم بابت نافرمانی جریمه شدند. دادگاه تمامی این محکومان را از تصدی شغل های دولتی منع کرد.

معترضان خشمگین با استفاده از لاستیک های شعله ور و آتش زدن چوب راستا قطارها را متوقف کردند و ورودی فرودگاه و جاده ها را مسدود کردند. 108 پرواز در فرودگاه بارسلون لغو شد. بارسلون، مرکز و پرجمعیت ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت ترین شهر اسپانیا و مهم ترین بندر این کشور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 471

به "زد و خورد پلیس و معترضان در بارسلون؛ 53 زخمی و لغو 108 پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زد و خورد پلیس و معترضان در بارسلون؛ 53 زخمی و لغو 108 پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید