درمان نفخ معده و دل درد با این 8 ماده غذایی

به گزارش سفر به کیش، علائم التهاب معده شامل درد شکم و نفخ شدید است. با تغییر عادت های غذایی در کنار بعضی از درمان های خانگی ساده، می تواند استفاده از به داروها را کاهش داده و التهاب معده را از بین برد.

درمان نفخ معده و دل درد با این 8 ماده غذایی

به گزارش خبرنگاران، معده با استرس بیش از حد، مصرف اشتباه مواد غذایی، مسائل گوارشی، یبوست و ... دچار التهاب می گردد. علائم التهاب معده شامل درد شکم و نفخ شدید است. با تغییر عادت های غذایی در کنار بعضی از درمان های خانگی ساده، می تواند استفاده از به داروها را کاهش داده و التهاب معده را از بین برد.

رازیانه

دانه های رازیانه به شکسته شدن و تجزیه غذا در معده یاری نموده و سرعت هضم را افزایش داده و نفخ را مهار می نماید. طعم رازیانه مشابه طعم شیرین بیان بوده با این تفاوت که از آن خوش طعم تر است.

نعناع

نعناع همیشه گیاهی یکی از برترین گیاهان برای جلوگیری از نفخ است که به شکسته شدن غذاها در معده شما یاری نموده، حالت تهوع را از بین برده و نفخ را کاهش می دهد. این گیاه بعلاوه مزاج را تقویت نموده که این امر می تواند ترشح آنزیم های هضمی را تحریک کند.

نوشیدن دم نموده بابونه شب ها قبل از خواب، بعد از شام یا هر زمان دیگری در طول روز و مخصوصا هنگام استرس، بسیار سودمند است. استرس، هضم غذاها را متوقف نموده و نفخ را افزایش می دهد و می تواند باعث حالت تهوع گردد.

آنتی اکسیدان ها

مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان به مبارزه با التهاب شکم می فرایند و تحقیقات نشان داده مصرف روزانه 2 تا 4 وعده آنتی اکسیدان موجود در زغال اخته، سیب، پیاز، سیر، کرفس و ... منجر به از بین رفتن علائم نفخ نیز خواهد شد.

فیبر کافی

یک رژیم غذایی غنی از فیبر به هضم موثرتر مواد غذایی و کاهش التهاب معده یاری می نماید. سبزی ها و میوه ها، غلات کامل، آرد کامل و برنج قهوه ای غنی از فیبر هستند.

میخک

میخک ترشح مایع گوارشی را تحریک نموده و این امر به حرکت غذا در طول لوله گوارش و تجزیه مواد غذایی دیر هضم مانند پروتئین ها، چربی ها و نشاسته یاری می نماید.

نوشیدن 20 قطره از عصاره میخک همراه با نیم لیوان آب، هر روز صبح با معده خالی یک راه موثر برای مبارزه با نفخ شکم و از بردن التهاب معده است.

آب لیمو

لیمو دارای خواص قلیایی است و این یعنی مصرف لیمو می تواند اسید معده را خنثی کند. اسید معده خود آغازگر بسیاری از مسائل گوارشی است.

نوشیدن یک لیوان آب همراه با آب لیمو با معده خالی و در اوایل صبح برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

  • مصرف زیاد لیمو چه بلایی سر بدنمان می آورد | چه زمانی لیمو ترش را با نمک مصرف کنیم؟

دارچین

دارچین به عنوان ادویه ای برای کاهش قندخون بالا شناخته شده، این ادویه بعلاوه برای سرعت دادن به هضم، تجزیه مواد غذایی و رفع کردن نفخ نیز فوق العاده موثر است.

دارچین به هضم هر غذایی که شما می خورید، یاری می نماید؛ بنابراین اضافه کردن آن به غذاها راهی مطمئن برای جلوگیری از نفخ از همان ابتدا است.

طعم دارچین با هر غذایی متناسب نیست، اما می توان آن را بعد از غذا یا هر زمانی از روز با چای گرم مصرف کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2124

به "درمان نفخ معده و دل درد با این 8 ماده غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان نفخ معده و دل درد با این 8 ماده غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید