جذاب ترین مسیرهای راه آهن هندوستان

به گزارش سفر به کیش، جمهوری هندوستان، یکی از وسیع ترین کشورهای آسیایی است که بخش عظیمی از منطقه جنوب این قاره را به خود اختصاص داده است. هندوستان جذابیت های زیادی برای گردشگران و علاقه مندان به سفر دارد. بخش گسترده ای از این جذابیت را وجود اقوام و مذاهب مختلف در این کشور و آداب و رسوم و فرهنگ خاص مردمان آن تشکیل داده است. علاوه بر این، کشور هندوستان به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد مناطق مختلف کوهستانی، رود خانه ای، کویر، دشت و جنگل را در بر می گیرد. اگر دوست داشته باشید تا جذابیت های طبیعی و چشم اندازهای دیدنی کشور هند را مشاهده نمایید، می توانید سوار قطار سریع السیر این کشور شده و از پنجره قطار مناظر زیبا را به تماشا بنشینید. در ادامه مطلب با خبرنگاران تا با راه آهن هند و جذاب ترین مسیرهای راه آهن هندوستان آشنا شوید.

جذاب ترین مسیرهای راه آهن هندوستان

راستا اول: از بمبئی تا گوا

یکی از راستاهای راه آهن هندوستان، گوا (goa) است که یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین افرادی است که به هند سفر می نمایند. طبیعت گوا یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی هندوستان محسوب می شود که تماشای آن برای گردشگران بسیار جذاب و دلنشین است و از جذاب ترین راستاهای راه آهن هندوستان است. یکی از راه های رسیدن به گوا استفاده از قطار سریع السیر مندوی (Mandovi) است که از شهر بمبئی به سمت منطقه گوا حرکت می نماید. جدای از مناظر بسیار زیبا و روستاهای سرسبز و چشم نوازی که در طول راستا دیده می شود، غذاهای این قطار یکی از جذاب ترین بخش های سفر با آن محسوب می شود. مسافرانی که با قطار مندوی سفر کرده اند، گفتنی های بسیاری از نوشیدنی ها، غذاهای محلی و ساندویچ های این قطار دارند. از محبوب ترین و خوشمزه ترین خوراکی های مندوی می توان به سوپ گوجه، کتلت، برنج سرخ شده با جوجه، بریانی جوجه، چیکن منچوری، گلاب جامن، پاکوره و پاو باجی اشاره نمود. قهوه و چای داغ نیز از جمله نوشیدنی هایی هستند که می توانید در طول راستا سفارش داده و از نوشیدن آن در حالی که به تماشای مناظر از پنجره قطار نشسته اید، لذت ببرید.

پس از رسیدن به گوا می توانید در یکی از هتل های ارزان قیمت، متوسط یا لوکس این شهر ساکن شده و به گشت و گذار در این منطقه زیبا بپردازید. نمونه هایی از هتل های گوا در زیر معرفی شده اند که با استفاده از لینک عنوان شده برای هریک می توانید تصاویری از آن ها را مشاهده کرده و با ویژگی های هر هتل آشنا شوید.

هتل ارزان قیمت: Angels Holiday Resort

هتل متوسط: Ocean Palms Goa

هتل لوکس: Vivanta by Taj- Fort Aguada

راستا دوم: کلکته به شیملا

شیملا (Shimla) یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی هندوستان، یکی از راستاهای راه آهن هندوستان است و در ایالت هیماچال پرادش واقع شده است. این شهر توسط رشته کوه های هیمالیا احاطه شده و چشم اندازهایی فوق العاده دیدنی به آن دارد. برای بازدید از این شهر توریستی و دیدن زیبایی های آن می توانید از شهر کلکته با استفاده از خط آهن به شیملا بروید. این راستا یکی از جذاب ترین راستاهای خط آهن هندوستان است. پیشنهاد می کنیم کنار پنجره قطار بنشینید تا بتوانید تصاویر حیرت انگیزی از درختان کاج و بلوط و چشم اندازهای بسیار دیدنی از کوهستان های هندوستان را تماشا کنید. جالب است بدانید که در این راستا 5 ساعته 102 تونل و 80 پل وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است. پس از رسیدن به شیملا می توانید در یکی از هتل های ارزان قیمت، متوسط یا لوکس این شهر ساکن شده و به گشت و گذار در آن بپردازید. نمونه هایی از هتل های شیملا در زیر معرفی شده اند که با استفاده از لینک عنوان شده برای هریک می توانید تصاویری از آن ها را مشاهده نمونه و با ویژگی های هر کدام آشنا شوید.

هتل ارزان قیمت: Barowalia اقامتگاه

هتل متوسط: Woodstock Resort

هتل لوکس: The Oberoi Cecil

راستا سوم: جالپیگوری جدید به دارجیلینگ

دارجیلینگ (Darjeeling) یکی از شهرهای شمالی کشور هندوستان است که در راستا راه آهن هندوستان و دامنه کوه های هیمالیا واقع شده است و باغ های چای بسیار معروفی دارد. باغ های چای این شهر یکی از جاذبه های طبیعی آن محسوب می شوند که تماشای آن ها برای گردشگران این کشور بسیار حیرت انگیز است. برای سفر به این شهر می توانید سوار قطار سریع السیر جالپیگوری به دارجیلینگ شده و چشم انداز های زیبایی از مناظر کوهستانی را در طول راستا تماشا کنید. جذاب ترین بخش این راستا قوس هایی است که از عوامل طبیعی ایجاد شده و خط آهن نیز از میان آن ها عبور کرده است. یکی از معروف ترین قوس های این راستا قوس باتاسیا (Batasia) نام دارد.

راه آهن هیمالیایی دارجیلینگ، یکی از بخش های راه آهن کوهستانی هند محسوب می شود که مناظری بسیار جذاب و منحصر بفرد را در اطراف خود دارد. یکی از زیباترین کوه هایی که در طول این راستا خواهید دید کوه کنچنجونگا (Kangchenjunga) نام دارد که از دور به صورت کوهی بسیار بلند و سفید رنگ به نظر می رسد که دور آن را همواره ابرهایی فراگرفته اند. این کوه در مرز بین هند و نپال قرار داشته و قداست خاصی در میان نپالی ها دارد. اگر قصد دارید تا در دارجیلینگ اقامت داشته باشید می توانید یکی از هتل های ارزان قیمت، متوسط یا لوکس این شهر را انتخاب نمایید. نمونه هایی از هتل های دارجیلینگ با هزینه هایی ارزان و متوسط در زیر معرفی شده اند که با استفاده از لینک عنوان شده برای هریک می توانید تصاویری از آن ها را مشاهده نمونه و با ویژگی های هر کدام آشنا شوید.

هتل ارزان قیمت: Shangri-La Regency

هتل متوسط: Sonar Bangla Hotel

راستا چهارم: متوپالو به اوتی

شهر اوتی (Ooty) یکی از زیباترین مناطق گردشگری هندوستان است که در ایالت تامیل نادو هندوستان واقع شده است. این شهر بر روی تپه های نیلگیری (Nilgiri) قرار داشته و به دلیل داشتن علفزارهای و دشت های سرسبز به ملکه تپه های سبز هند معروف است. برای رسیدن به اوتی می توانید از راه آهن کوهستانی متوپالو به اوتی استفاده نمایید. در این راستا تپه های سرسبز، مزارع چای و پل های بلند تیرآهنی دیده می شوند که در کنار هم تصاویری زیبا و خارق العاده ایجاد نموده اند. مسافران این قطار خوردن اسنک در ایستگاه های این راستا و چای کونور (Coonoor) را پیشنهاد می دهند.

برای تماشای زیبایی های چشم نواز اوتی می توانید یکی از هتل های ارزان قیمت، متوسط یا لوکس این شهر را برای اقامت انتخاب نمایید. نمونه هایی از هتل های اوتی در این جا معرفی می شوند که با استفاده از لینک عنوان شده برای هریک می توانید تصاویری از آن ها را مشاهده کرده و با ویژگی های هر کدام آشنا شوید.

هتل ارزان قیمت: Hotel Alakapuri

هتل متوسط: Darshan Hotel

هتل لوکس: Savoy Hotel

راستا پنجم: جیپور به جیسلمیر

جیسلمیر (Jaisalmer) یکی از شهرهای زیبای هندوستان است که در ایالت راجاستان این کشور واقع شده است. این شهر به دلیل سنگ های شنی زرد رنگی که در معماری آن به کار برده شده است به شهر طلایی هند شهرت دارد. در این شهر معابد، قلعه ها و بناهای قدیمی بسیاری وجود دارد که آن را تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری هند کرده است. یکی از راه های سفر به این شهر استفاده از راستا راه آهن Desert Queen می باشد که از شهر جیپور (jaipur) به سمت جیسلمیر کشیده شده است. در این راستا نیز چشم اندازهای زیبا و حیرت انگیزی دیده می شود. این راستا از بیابان تهار (Thar Desert) عبور می نماید و تصاویری شگفت انگیز از تپه های شنی و حیات وحش کویر را برای علاقه مندان به نمایش می گذارد. بیابان تهار هفتمین بیابان بزرگ دنیاست که در مرز بین هندوستان و پاکستان واقع شده است.

شما می توانید در یکی از هتل های ارزان قیمت، متوسط یا لوکس جیسلمیر ساکن شده و از جاذبه های دیدنی این شهر بازدید نمایید. نمونه هایی از هتل های جیسلمیر در این جا معرفی می شوند که با استفاده از لینک عنوان شده برای هریک می توانید تصاویری از آن ها را مشاهده کرده و با ویژگی های هر کدام آشنا شوید.

هتل ارزان قیمت: Priya Hotel

هتل متوسط: Hotel Rang Mahal

هتل لوکس: Desert Tulip Hotel

راستا ششم: از باره مول تا منطقه قاضی گند

راستا باره مول تا منطقه قاضی گند (Qazigund) یکی دیگر از زیباترین راستاهای راه آهن هندوستان است که از دره کشمیر (Kashmir Valley) گذشته و تصاویری از درختان چنار را برای مسافران قطار به نمایش می گذارد. این قطار شما را به سمت منطقه بارامولا (Baramulla)، در شمال کشمیر، می رساند که منطقه ای سردسیر و پوشیده از برف است.

راستا هفتم: بوبانسور به برهماپور

بوبانسور مرکز ایالت اوریسا (Orissa) است و برهماپور (Brahmapur) یکی از شهرهای این ایالت می باشد. بین این دو شهر خط راه آهنی راه اندازی شده است که از گهات شرقی تا جزیره چیلکا کشیده شده و از میان سواحل این جزیره عبور می نماید و یکی از جذاب ترین راستاهای راه آهن هندوستان است. جزیره چیلکا زیستگاه پرندگان مهاجر می باشد که تماشای آن برای دوستداران محیط زیست بسیار جذاب و دیدنی است. مسافران این قطار منظره طلوع خورشید این جزیره را یکی از شگفت انگیزترین تصاویر توصیف کرده اند که پیشنهاد می کنیم تماشای آن را از دست ندهید.

اگر قصد اقامت در برهماپور را دارید می توانید هتل ارزان قیمت Hotel Kamas Inn را انتخاب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این هتل و دیدن تصاویر مربوط به آن لینک زیر را باز کنید.

هتل Hotel Kamas Inn

راستا هشتم: مانداپام به رامشوارام

منطقه رامشوارام (Rameshwaram) در جزیره پامبان (Pamban) واقع شده است که به وسیله یک پل به مانداپام (Mandapam) وصل می شود. راستا راه آهن از روی پل عبور می نماید که نمایی بسیار زیبا و شگفت انگیز از تنگه پالک (Palk Strait) را برای مسافران به نمایش می گذارد. مسافران این قطار عقیده دارند مناظر این راستا به گونه ایست که می توان تصاویر بسیار زیبایی از آن ثبت نمود. از این رو می توان این راستا را یکی از بهترین انتخاب ها برای عکاسان طبیعت معرفی کرد.

برای این که بتوانید طبیعت زیبای رامشوارام را با فرصت بیشتری تماشا کنید بهتر است یک اتاق در یکی از هتل های ارزان قیمت، متوسط یا لوکس این شهر رزرو نمایید. نمونه هایی از هتل های رامشوارام در این جا معرفی می شوند که با استفاده از لینک عنوان شده برای هریک می توانید تصاویری از آن ها را مشاهده کرده و با ویژگی های هر کدام آشنا شوید.

هتل ارزان قیمت: Ambika Hotel

هتل های متوسط: Daiwik Hotels

منبع: همگردی
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 324

به "جذاب ترین مسیرهای راه آهن هندوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین مسیرهای راه آهن هندوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید