جدیدترین روبات نوازنده معرفی گردید ، اجرای ساده ترین و پیچیده ترین نت های پیانو تنها با یک اشاره

به گزارش سفر به کیش، یک گروه پژوهشگر موفق شدند یک روبات نوازنده طراحی نمایند که می تواند به زیباترین شکل ممکن پیانو بنوازد. این روبات برای بسیاری از افراد تداعی گر صحنه ابتدایی سریال معروفجهان غرب است که در آن یک پیانو به واسطه هوش مصنوعی قطعاتی زیبا می نواخت.

جدیدترین روبات نوازنده معرفی گردید ، اجرای ساده ترین و پیچیده ترین نت های پیانو تنها با یک اشاره

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روبات جدید درواقع یک دست هوشمند است. جنس این دست هوشمند از پلاستیک طراحی شده و بسیار سبک وزن است.

اغلب اندام های مصنوعی که تا کنون طراحی شده اند مکانیزمی بسیار پیچیده داشتند که کار طراحی و اجرا را بسیار پیچیده می نماید. اما اکنون این دست هوشمند که توسط پژوهشگران بریتانیایی طراحی شده با مکانیسم قدرتمند و ظاهر ساده خود همه معاملات را به هم زده است.

جوزی هیوز، عضو تیم طراحی و پژوهشگر در دانشگاه کمبریج در این خصوص می گوید: شاید کمتر به این نکته دقت نموده باشید که هر نوع دست مصنوعی که طراحی می گردد، به خودی خود هوشمند است. چرا که باید مکانیسمی قوی طراحی گردد تا این دست توان حرکت داشته باشد، توان کنترل اشیاء را داشته باشد و از همه مهمتر درست کار کند.

برای طراحی این روبات از استخوان های پلاستیکی و تاندونهای لاستیکی استفاده شده است. این تیم پژوهشگر موفق شده اند دست مذکور را از چندین حرکت ساده به و فرمالیته به تعداد زیادی حرکت حرفه ای ارتقا دهند.

روبات مذکور می تواند از ساده ترین تا حرفه ای ترین نت ها را بنوازد و حتی تبدیل به نوازنده جشن های مختلف گردد. هیوز در خصوص شیوه طراحی این حرکتها می گوید: اگر ما مکانیسم هر جنبش انگشت این روبات را درک کنیم، می توانیم برای هر یک ساعت نوازندگی، صدها نت جدید بنویسیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 111

به "جدیدترین روبات نوازنده معرفی گردید ، اجرای ساده ترین و پیچیده ترین نت های پیانو تنها با یک اشاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین روبات نوازنده معرفی گردید ، اجرای ساده ترین و پیچیده ترین نت های پیانو تنها با یک اشاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید