جاذبه های گردشگری بندرعباس را بیشتر بشناسیم

به گزارش سفر به کیش، بندرعباس یکی از شهرهای جنوبی کشورمان است که در جنوب هرمزگان واقع شده است.

جاذبه های گردشگری بندرعباس را بیشتر بشناسیم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام مستر بلیط، این شهر از ضلع شمالی به ارتفاعات و از ضلع جنوبی به دریا می رسد. راه های مختلفی برای سفر به بندرعباس وجود دارد که معمولاً بسیاری از مردم برای راحتی بیشتر ترجیح می دهند بلیط هواپیما بندرعباس را تهیه نمایند. در بندرعباس جاذبه های گردشگری بی شماری وجود دارد و سالانه گردشگران بسیاری برای تماشای آن ها به این شهر زیبا سفر می نمایند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه های گردشگری بندرعباس را به شما عزیزان معرفی کنیم.

حمام گله داری بندرعباس

حمام گله داری یکی از اماکن فرهنگی بندرعباس است که در نزدیکی ساحل خلیج فارس و در جنوب بندرعباس نهاده شده است. برای اینکه به راستا این حمام دسترسی پیدا کنید ابتدا باید به محله ای بانام شاهی یا اوزی ها بروید. حمام گله داری اکنون به موزه تبدیل شده است اما درگذشته یک حمام عمومی بود که پس از مدتی با گسترش و توسعه لوله کشی شهری نقش این حمام در میان مردم کمرنگ شد و دیگرکسی از آن استفاده نمی کرد. این حمام در سال 1374 به عنوان یکی از آثار ملی ایران با شماره 2003 به ثبت رسید.

شما می توانید با تهیه بلیط قطار بندرعباس به این شهر سفر کنید و به راحتی از این حمام تاریخی دیدن کنید. حمام گله داری در قدیم یکی از مهم ترین اماکن در میان مردم بندرعباس بود. این بنا توسط یکی از معروف ترین تجار شهر یعنی شیخ احمد گله داری ساخته شد. حمام گله داری در قرن سیزدهم هجری قمری ساخته شد و پس ازاینکه مراحل ساخت آن به اتمام رسید شیخ گله داری آن را وقف کرد. بر اساس تحقیقاتی که در میان ساکنین این بنا صورت گرفته است، این حمام درگذشته بسیار پر رفت وآمد بوده است و به واسطه استفاده بی شمار مردم از آن رونق زیادی داشته است.

مسجد جامع دلگشا بندرعباس

یکی از قدمتی ترین بناهایی که در بندرعباس وجود دارد، مسجد جامع دلگشا است. این مسجد بانام مسجد اهل سنت هم معروف است و به دلیل سبک معماری خاص و منحصربه فردش در میان مردم بسیار خاص است. این بنا در سال 1175 هجری قمری به دستور شخصی بانام زین العابدین ابوالقاسم اوزی احداث شد. پس از آن در سال 1354 هجری شمسی موردبازسازی و مرمت نهاده شد و بار دوم هم در سال 1384 بازسازی آن شروع شد و در سال 1378 به اتمام رسید. در طی این بازسازی ها قسمت هایی از مسجد هنوز هم دست نخورده باقی مانده اند، مانند شبستان مسجد.

شبستان دارای 12 ستون است که در وسط ایوان قرار دارند؛ اما در مرمت ها قسمت هایی هم به مسجد افزوده شده است مثل شبستان جدیدی که بسیار بزرگ است. ستون های شبستان قدیمی پایه هایی مکعبی دارند و از بالا شبیه به استوانه هستند. در آخرین بازسازی های صورت گرفته پایه های این ستون ها را با سنگ پوشش داده اند و تمامی تزئینات گچی ساختمان را پوشانده اند و قسمت های جدیدی که به بنا اضافه شده است عاری از هرگونه تزئینات و تجملات می باشد.

قلعه فین بندرعباس

اگر به بندرعباس سفر کردید می توانید سری هم به شهر فین بزنید. در این شهر یک شاهکار بسیار بی نظیر و قدیمی به نام قلعه فین وجود دارد. این قلعه متعلق به دوران ایلخانی و تیموری می باشد. بنای فین بر روی یک تپه مرتفع واقع شده است و همین شکوه و عظمتش را بیشتر به رخ می کشد. مساحت قلعه فین حدود 180 متر و عرض آن هم تقریباً 290 متر می باشد. بر اساس تحقیقاتی که باستان شناسان بر روی این قلعه تاریخی انجام داده اند، این قلعه در اواسط دوره اسلام به ایران ساخته شده است. درگذشته از قلعه فین به عنوان یک مرکز نظامی و حکومتی استفاده می کردند و برای ساخت آن از مصالحی همچون خشت و سنگ و ساروج استفاده نموده اند.

متأسفانه بسیاری از قسمت های این قلعه تخریب شده است و در ضلع شرقی آن یک برج مدوری شکل به چشم می خورد که بیشتر قسمت هایش ویران شده و تنها یک دیوار به طول 9 متر در آن وجود دارد. در اطراف این بنا تکه ها و ظروف سفالی متعددی پیداشده است که پس از تحقیقات معین شده که این سفال ها متعلق به دوره ایلخانی و تیموری بوده اند و تا همین چند دهه اخیر هم مورداستفاده خان هایی که در این برج زندگی می کردند قرارگرفته است. قلعه فین بندرعباس در سال 1386 با شماره ثبت 7270 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 628

به "جاذبه های گردشگری بندرعباس را بیشتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بندرعباس را بیشتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید