کوشش شورای شهر تهران برای حفاظت از باغات موجب تضییع حقوق افراد نشود

به گزارش سفر به کیش، تهران (پانا) - رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان آنالیز باغ بودن یا نبودن پلاک های ثبتی تاکید نمود که گرایش شورای پنجم حفاظت از باغات شهر تهران بوده است و تا به امروز به این موضوع عمل شده است و باید به گونه ای عمل گردد که موجب تضییع حقوق شهروندان نشد.

کوشش شورای شهر تهران برای حفاظت از باغات موجب تضییع حقوق افراد نشود

جهت دریافت خدمات طراحی شاه نشین ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علی اعطا با تاکید بر ضرورت توجه به معیارهای تشخیص باغ در شهر تهران گفت: با توجه به معیارهای معین شده برای باغ بودن یا نبودن یک پلاک ثبتی، باید به گونه ای عمل گردد که موجب تضییع حقوق شهروندان نشویم.

اعطا با بیان اینکه پنج معیار برای تشخیص باغ وجود دارد اظهار کرد: سند پلاک ثبتی، حد نصاب تعداد درخت، رای کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری، تشخیص شورا و تشخیص کمیسیون وزارت جهاد در خارج از محدوده شهرها معیارهایی است که قانون برای تشخیص باغ بودن در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در ابتدای شورای پنجم با مواردی روبرو می شدیم که پلاک ثبتی رای و گواهی عمران برای باغ بودن یا نبودن داشت؛ بنابراین از کارشناسان کمیته حقوقی شورای شهر خواستیم که آنالیز نمایند که آیا گواهی عمران را می توان معادل رای کمیسیون ماده 12 در نظر گرفت یا خیر؟

وی درباره اینکه گفته می گردد گواهی عمران یک ملک جانشین رای کمیسیون ماده 12 قانون شهری است، شرح داد: اگر این گواهی عمران بعد از رای کمیسیون باشد، مبنا ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: کارشناسان حقوقی کمیته حقوقی آنالیز کردند و به این نتیجه رسیدند که مواردی که به کمیسیون ماده 7 می آید و به گواهی عمران استناد نموده است، این گواهی معادل رای کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری نیست.

اعطا درباره پلاک ثبتی خیابان ولیعصر با تعداد 4 درخت که دارای گواهی باغ بودن از سوی سازمان عمران است، تاکید نمود بر اساس نظر کمیسیون این پلاک ثبتی باغ نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1210

به "کوشش شورای شهر تهران برای حفاظت از باغات موجب تضییع حقوق افراد نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش شورای شهر تهران برای حفاظت از باغات موجب تضییع حقوق افراد نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید