باند حفاران غیرمجاز در دام یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس

به گزارش سفر به کیش، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از دستگیری قاچاقچیان اشیای تاریخی و حفاران غیرمجاز اطلاع داد.

باند حفاران غیرمجاز در دام یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، سرهنگ محمد رضا بهمنی نژاد با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: در پی اطلاع از فعالیت باند حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان اشیای تاریخی در سطح شهرستانهای مختلف استان به ویژه شهرستان اقلید، تیم عملیاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در پوشش خریدار عتیقه با دو نفر از اعضای این باند در شهر اقلید وارد معامله شدند و پس از آن با عملیات پیروز نیروهای یگان حفاظت استان، این قاچاقچیان دستگیر شدند.

او ادامه داد: از این باند، 53 قطعه سکه دوره ساسانی، پنج قطعه انواع ظروف تاریخی شامل دیگ، سینی، جام، پارچ آب و کاسه کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس افزود: در ادامه این عملیات، با همکاری کلانتری بخش سده در بازرسی از منزل متهمان یک دستگاه فلزیاب و یک قبضه اسلحه غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس در انتها با تقدیر و تشکر از همکاری مراجع انتظامی و قضایی و دوستداران میراث فرهنگی در زمینه مقابله با غارتگران آثار تاریخی بر اهمیت مشارکت عمومی در حفاظت از میراث فرهنگی تاکید نمود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 270

به "باند حفاران غیرمجاز در دام یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باند حفاران غیرمجاز در دام یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید