داستان اولین بوم گردی قشم

به گزارش سفر به کیش، سال 1994 واژه ای به نام اکولوژ برای بوم گردی قشم پر معنا شد. اقامتگاهی که وابسته به عوامل طبیعی و طبیعت بکر آن باشد، اکولوژ نام دارد که برای اولین بار انتخاب شد.

داستان اولین بوم گردی قشم

خبرنگاران: داستان اولین بوم گردی قشم، به سال های دوری بر می گردد. بوم گردی هایی که در منطقه قشم قرار دارند، در ابتدا با امکانات و وسایل بسیار محدودی از توریستان پذیرایی می کردند. این اقامتگاه ها سازگار با محیط و طبیعت قشم هستند. معماری اقامتگاه های بوم گردی دارای معماری تاریخی و بومی است و این امر صمیمیت بیشتری را به همراه دارد. توریستان و مسافران با استفاده از اقامتگاه های بوم گردی از شیوه زندگی، آداب و رسوم، فرهنگ، پوشش و غیره اطلاعات بیشتری کسب می نمایند. اولین بوم گردی در قشم مربوط به ناخدا امینی است. در ادامه با این بوم گردی بیشتر آشنا می شویم.

اکولوژ یا بوم گردی ناخدا امینی

سال 1994 واژه ای به نام اکولوژ برای بوم گردی قشم پر معنا شد. اقامتگاهی که وابسته به عوامل طبیعی و طبیعت بکر آن باشد، اکولوژ نام دارد که برای اولین بار انتخاب شد. اولین اقامتگاه بوم گردی در قشم در روستای طبل واقع شده است. در ابتدا حدود 20 سال پیش، از یک اتاق برای پذیرایی از مهمان استفاده می شد؛ اما در حال حاضر با افزایش روزافزون توریستان و مسافران از خانه های بزرگتری برای استقبال مهمانان به کار گرفته می گردد.

این خانه های زیبا و چشمگیر می تواند از 80 نفر توریست پذیرایی کند. جنگل های حرا، از جمله طبیعت بکر این منطقه است. از قضا، بوم گردی ناخدا امینی در نزدیکی این منطقه قرار گرفته است و مهمانان به هنگام شب می توانند از این طبیعت نهایت استفاده را داشته باشند. زیر درختان مکانی دلچسب برای سرو غذاهای محلی و بازدید از هنرهای دستی این منطقه است. یک اکولوژی باید دارای ویژگی هایی باشد که عبارتند از:

  • وابستگی به طبیعت زیبا که یکی از ویژگی های اصلی و اساسی یک اکولوژی است.
  • آسیب کمتری به طبیعت برای تبدیل شدن به یک اقامتگاه بوم گردی وارد می گردد.
  • مصرف انرژی به حداقل می رسد.
  • سنت یک منطقه حفظ خواهد شد.

فاصله اولین بوم گردی تا مکان های تاریخی و توریستی

اولین بوم گردی قشم، تقریبا در مرکز جزیره قشم قرار گرفته است و با چندین جاذبه توریستی و تاریخی فاصله زیادی ندارد. جنگل های حرا در حدود 2 کیلومتری بوم گردی ناخدا امینی قرار گرفته است. درختان خرمایی که در این جنگل روییده اند، مسافت کثیری از این جزیره را اشغال نموده است. دره تندیس ها 3 کیلومتر با این اقامتگاه فاصله دارد. این دره یکی از مهم ترین پدیده زمین شناسی در این منطقه به شمار می رود. قدمت این دره به 2 میلیون سال پیش بر می گردد و حدود 50 هزار سال قبل در جزیره سر از آب درآورده است.

اکولوژ ناخدا امینی در حدود 11 کیلومتری ساحل جنوبی قرار گرفته است که باید از وسیله ای برای رفت و آمد به این ساحل زیبا بهره ببرید. در نزدیکی این اقامتگاه یک کارگاه لنج سازی زیبایی قرار گرفته است، مسافران و توریستان در صورت تمایل می توانند از آن تماشا نمایند که حدود 11 کیلومتر با این اقامتگاه فاصله دارد.

بزرگترین غار نمکی در قشم پدید آمده و این غار در حدود 52 کیلومتری بوم گردی ناخدا امینی قرار گرفته است. وجود رگه های نمکی بر روی دیواره های کوه چشم انداز چشم نوازی را برای شما خلق می نماید. از استخراج نمک های این غار برای مصارف پزشکی استفاده می گردد.

امکانات رفاهی اولین بوم گردی قشم

اولین بوم گردی قشم یعنی اقامتگاه ناخدا امینی امکانات رفاهی بسیاری را برای مهمانان فراهم نموده است تا بتواند لحظه های نابی را برای آن ها خلق کند. بدوم کم و کاستی در این منطقه می توانید اقامت راحتی داشته باشید. اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی از سه حیاط که در مجاور یکدیگر هستند تشکیل شده است. حیاط وسط 12 اتاق دارد و حیاط های دیگر با 6 اتاق پذیرای توریستان عزیز است. امکانات رفاهی بوم گردی ناخدا امینی عبارتند از:

  1. سرو انواع غذای محلی و نوشیدنی با طعم های مختلف در رستورانی سرشار از آرامش
  2. نمای محیط داخلی روبه حیاط
  3. سرویس های عمومی فرنگی و ایرانی در محوطه اقامتگاه
  4. امکان دید در بعضی از اتاق ها
  5. عدم وجود پارکینگ و اینترنت
  6. وجود 4 حمام عمومی در محوطه اقامتگاه

هنگامی که برای رزرو این اقامتگاه اقدام می کنید حتما با مدارک شناسایی معتبر باشید و بچه هایی که زیر 8 سال هستند، در صورت عدم استفاده از سرویس ها به طور رایگان محاسبه می شوند. ساعتی که می توانید از این اقامتگاه بهره ببرید 14 و تخلیه اتاق های بوم گردی ناخدا امینی ساعت 12 است. پس با برنامه.ریزی دقیق و مناسب از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

کلام آخر

بوم گردی قشم یکی از مکان های دلنشین برای اقامت چند روزه توریستان است. در واقع با یک سفر به چندین هدف دسترسی پیدا می کنید. در ابتدا با فرهنگ و آداب منطقه ها مختلف آشنا می شوید، از ساحل و جاذبه های تماشای منطقه بازدید می کنید و در آخر با صنایع دستی قشم بیشتر آشنا خواهید شد. اقامتگاه های بوم گردی که در قشم وجود دارند، با تعداد بسیار زیادی آماده پذیرایی از شما عزیزان هستند و هر روز به تعداد آن ها افزوده می گردد. بیشتر افرادی که قصد سفر به قشم دارند، از منطقه ها بوم گردی برای اقامت خود استفاده می نمایند. قبل از آشنایی توریستان با منطقه ها بوم گردی از سوئیت ها و هتل ها استفاده می کردند؛ اما امروزه به یک انتخاب منحصر به فرد تبدیل شده است. این خانه ها سبک زندگی بی آلایش و دلنشینی خاصی را به مسافران القا خواهد نمود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2291

به "داستان اولین بوم گردی قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان اولین بوم گردی قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید