افزایش نرخ بلیت هواپیما منتفی شد

به گزارش سفر به کیش، به فاصله چند ساعت پس از واکنش مجلس به افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت بلیت هواپیما، وزیر راه و شهرسازی از منتفی شدن اقدام انجمن شرکت های هواپیمایی اطلاع داد.

افزایش نرخ بلیت هواپیما منتفی شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، طی دو روز اخیر اعلام خبر افزایش قیمت بلیت هواپیما (از اول آبان ماه 99) به بهانه مصوبه ستاد ملی کرونا در مورد الزام ایرلاین ها به استفاده حداکثری از 60 درصد ظرفیت جایگاه های پروازی و البته نوسانات نرخ دلار واکنش های متعددی را به همراه داشته است.

دیروز عضو کمیسیون عمران مجلس در این باره از ورود به پرونده افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داده و نرخنامه جدید را غیرواقعی خاطرنشان کرد.

اقبال شاکری در واکنش به افزایش 155 درصدی قیمت بلیت پرواز های داخلی، اضافه نمود: قطعا این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، چراکه مردم توان پرداخت چنین هزینه هایی برای خرید بلیط هواپیما را ندارند. افزایش ناگهانی و بدون برنامه قیمت ها، فشار سنگینی به مردم و مسافران وارد می نماید و قطعا این رویکرد موجب کاهش استقبال مردم برای استفاده از پرواز های داخلی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ نامه جدید حمل و نقل هوایی متناسب با هزینه های مصرفی ایرلاین ها نیست، اضافه نمود: بعد از اعلام نرخ نامه جدید، دلایل افزایش قیمت ها و تناسب این مسائل با میزان هزینه ها را آنالیز کردم، حتی با چندین کارشناس و مسئول مرتبط نیز در این رابطه صحبت کردم، از این رو به نظر می رسد نرخ های اعلامی به هیچ وجه واقعی نیست.

وی تاکید نمود: قطعا در نشست آینده کمیسیون عمران مجلس موضوع افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت پرواز های داخلی با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی از منتفی شدن افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داده است. پیش از اظهارات محمد اسلامی، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی شرط عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما را لغو مصوبه ستاد ملی کرونا در مورد انجام پرواز شرکت های هواپیمایی با 60 درصد ظرفیت اعلام نموده بود.

حال معین نیست آیا ستاد ملی کرونا مصوبه خود را پس گرفته یا اینکه بدون لغو مصوبه مذکور وزیر راه از منتفی شدن افزایش ناگهانی و قابل ملاحظه قیمت بلیت هواپیما خبر داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1242

به "افزایش نرخ بلیت هواپیما منتفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ بلیت هواپیما منتفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید