افزایش بازداشتی های مصر به بیش از سه هزار نفر

به گزارش سفر به کیش، یک نهاد حقوق بشری مصری گفت که نیروهای امنیتی این کشور در جریان اعتراضات اخیر، بیش از سه هزار نفر را بازداشت نموده اند.

افزایش بازداشتی های مصر به بیش از سه هزار نفر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تعداد بازداشتی های مصر از تاریخ 20 سپتامبر گذشته (29 شهریور) تا کنون به 3080 تن رسیده است.

به نوشته الجزیره، کمیساریای مصری حقوق و آزادی با اعلام این خبر اضافه کرد که برآورد می گردد 40 بازداشتی دیگر نیز وجود دارد که خانواده هایشان نخواسته اند اطلاع رسانی نمایند. طبق گفته این نهاد حقوق بشری، استان قاهره بیشترین تعداد بازداشت شدگان یعنی 702 نفر را دارد. در استان سوئز 174 نفر و اسکندریه 133 نفر بازداشت شده اند.

همچنین طبق اعلام مرکزی پژوهش های رسانه ها و افکار عمومی مصر (تکامل مصر) طی ماه گذشته 132 تظاهرات ضد دولتی و 13 تجمع حمایت از السیسی در مصر برگزار شده است.

چهارشنبه گذشته نیز نه نهاد حقوقی مصری، با اعتراض به سرکوب مخالفان در این کشور، به بازداشت تعدادی از روزنامه نگاران، وکلا و رهبران احزاب به شدت انتقاد کردند.

شورای ملی حقوق بشر مصر نیز روز پنجشنبه (دیروز) در بیانیه ای به تفتیش گوشی موبایل شهروندان مصری اعتراض کرد و گفت که مأموران بدون دلیل افراد را در خیابان ها نگه داشته و گوشی تلفن همراه آنها را تفتیش می نمایند که این اقدام خلاف قانون است.

اعتراضات در مصر کمتر از یک ماه است که شروع شده و با وجود بازداشت ها و سرکوب گسترده در سال های گذشته، حضور معترضان در خیابان ها برای رسانه ها جای تعجب داشت. هرچند دولت توانسته اعتراضات را تا حد زیادی کنترل کند اما تدابیر امنیتی همچنان در مصر پابرجاست.

روز گذشته محمود توفیق وزیر کشور مصر در جمع فرماندهان پلیس از آنها خواست تا سطح آمادگی برای موارد اضطراری را افزایش دهند و با تمامی اقدامات خلاف قانون مقابله نمایند.(جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 428

به "افزایش بازداشتی های مصر به بیش از سه هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بازداشتی های مصر به بیش از سه هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید